Kloden rundt

Holland: Den hollandske ølproducent Heineken er kommet i modvind som følge af en reklame for dets nye øl med færre kalorier. I en reklame for den nye øl, Heineken Light, glider øllen forbi en række sorte personer, før den ender i hænderne på en kvinde med lys hud. Reklamen slutter med citatet "Sometimes, lighter is better", skriver CNN. Det fik en masse personer til at kritisere reklamen på sociale medier, heriblandt den populære amerikanske rapper, Chance The Rapper. Heineken har siden trukket reklamen tilbage og understreget, at firmaet ramte forkert med reklamen. (ritzau)

  • Faarup_Hans_(2015)_006

    Af:

    Bagsideredaktør på Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis samt fast afløser på Fyens Stiftstidendes Menneskesider. Faste stofområder: satire, læserkontakt, tid og rum. Uddannet radiojournalist fra DJH1990. Har arbejdet på Vendsyssel Tidende og Aalborg Stiftstidende. Siden 1994 på Fyens Stiftstidende, fra 2003 som bagsideredaktør. Hovedskribent på Broken News. Priser: Lattergalen 2004 og Årets Poet 2015 Privat er jeg redaktør af kirke- og beboerbladet Kuréren i Åløkkekvarteret i Odense, hvor jeg bor i eget hus sammen med min kone, som er sygeplejerske på OUH. Vi har tre børn. Jeg er bestyrelsesmedlem i Åløkkekvarterets Grundejerforening samt motionsløber- og cyklist. Cyklede til Paris med Team Rynkeby Odense i 2008 og blev i 1981 fynsmester i diskoskast.