Vestfynsk jernbane er en livsnerve

Erik Lenander er fuldt koncentreret, når han kører tog.
Foto: Laust Jordal

Vestfynsk jernbane er en livsnerve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lokomotivfører Erik Lenander nyder at køre på den vestfynske jernbane

IC2-toget med nummer 2725 har netop holdt ind ved Aarup Station. I førerrummet sidder lokomotivfører Erik Lenander og styrer toget sikkert fra station til station på den vestfynske jernbane, som stationerne i Aarup, Bred, Skalbjerg og Tommreup er en del af.

Strækningen beskriver lokoføreren som uundværlig.

- Først og fremmest er det en hovedstrækning, som er væsentlig for hele Danmark, da både gods-, Intercity- og regionaltog kører på disse skinner. Men samtidig er det også en livsnerve for borgerne i området, siger den 47-årige lokomotivfører, der næste weekend fylder 48 år, hvilket må siges at være meget passende, når den store jubilæumsfejring finder sted i Aarup og Skalbjerg.

Masser af pendlere

Erik Lenander beskriver det som en livsnerve fra hans sted i førerrummet, fordi regionaltoget fra Odense til Fredericia i de travle morgen- og sene eftermiddagstimer er godt fyldt op med pendlere:

- Det er det mest stille og rolige tidspunkt, hvor du er kommet med. For om formiddagen er der ikke mange passagerer med. Men når folk skal til og fra arbejde eller skole, så er de små perronener fyldt helt op. Og jeg tror, at det vil ramle for sådanne små stationsbyer, hvis det skulle blive besluttet at lukke dem. Derfor kan jeg heller ikke forestille mig ikke at skulle køre på strækningen, siger Erik Lenander.

Læs mere i dagens Fyens Stiftstidende om blandt andet "dødmandsknappen".

Vestfynsk jernbane er en livsnerve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce