Undersøgelse: Stor tilfredshed med jobcenteret

Virksomhederne, der deltog i en undersøgelse om Jobcenter Assens i Glamsbjerg, er overvejende tilfredse med den service, jobcenteret har udvist. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Undersøgelse: Stor tilfredshed med jobcenteret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Virksomheder i Assens Kommune er tilfredse med Jobcenter Assens og den service, de får fra jobcenteret, viser undersøgelse jobcenteret selv står bag.

Assens: Stor tilfredshed.

90 procent er "tilfredse" eller "meget tilfredse" med den service, Jobcenter Assens tilbyder. I hvert fald, hvis man skal tro resultatet af en ny undersøgelse, hvor 110 virksomheder deltog. Det fortæller Assens Kommune i en pressemeddelelse.

I forhold til for et år siden, hvor undersøgelsen også blev lavet, er tilfredsheden øget på alle parametre.

På det overordnede spørgsmål om jobcenterets virksomhedsservice gik man fra 85 procent tilfredshed til 90 procent. På de tre andre parametre - tilbudsviften og samarbejdsmulighederne, rådgivningen samt muligheden for at komme i kontakt med Jobcenter Assens - viser undersøgelsen, at der er fremgang.

Dan Gørtz (V), der er formand for Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget, svarer i pressemeddelelsen bl.a. følgende:

"Jeg hæfter mig særligt ved, at vi på spørgsmålet om tilbudsviften og samarbejdsmulighederne er gået mere end 20 procent frem. Det fortæller mig, at medarbejderne, og særligt virksomhedskonsulenterne, gør en stor indsats for at imødekomme ønkser og krav fra virksomhederne", fortæller Dan Gørtz.

Tilfredshedsundersøgelsen
Jobcenter Assens har lavet en undersøgelse af 102 deltagende virksomheders tilfredshed med jobcenteret.Undersøgelsens resultater:

*90 procent er tilfredse eller meget tilfredse med virksomhedssamarbejdet (i 2016 var tallet 85 procent).

*78 procent er tilfredse eller meget tilfredse med tilbudsviften og samarbejdsmulighederne (2016: 57,5 procent).

*85 procent er tilfredse eller meget tilfredse med Jobcenter Assens' rådgivning (2016: 79,5 procent).

*87 procent er tilfredse eller meget tilfredse med med mulighederne for at komme i kontakt med jobcenteret (2016: 83,5 procent).

Kritik af åbne samtalerum

Ulla Drejer, leder af arbejdsmarked i Jobcenter Assens, udtaler tillige, at virksomhedernes positive tilbagemeldinger i undersøgelsen tyder på, at centerets indsats i det seneste år bliver taget godt imod ude i erhvervslivet. Jobcenteret har bl.a. gjort "endnu mere ud af at målrette indsatsen med den opsøgende kontakt til virksomhederne", skriver hun.

Men alt er dog ikke lutter positivt for jobcenteret.

Fyens Stiftstidende kunne 9. december fortælle, at kommunen ifølge Dansk Socialrådgiverforening brød tavshedspligten på jobcenteret i Glamsbjerg ved at holde samtaler med borgere i et storrumskontor, hvor alle kan se og høre, hvad der foregår. Dansk Socialrådgiverforening skrev derfor et brev til Assens Kommune. Dog afviste kommunen kritikken.

99 af de 110 deltagende virksomheder har samarbejdet med jobcenteret de seneste 12 måneder, oplyser kommunen.

Undersøgelse: Stor tilfredshed med jobcenteret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce