Turistchef Richardt Jensen understreger først og fremmest, at profilering og markedsføring er et spørgsmål om penge, men efterlyser også mere enighed blandt attraktionerne.

- Vi prøver hvert år at samle dem for at få dem til at profilere sig sammen, for eksempel i Fyn-kataloget. Men det lykkes ikke rigtigt, blandt andet fordi der ikke er penge til det, og vi kan jo ikke bruge kommunernes penge til at profilere selvstændige erhvervsdrivende.

- Vi giver 10.000 kroner årligt til blandt andet distribution af fællesbrochuren, men det er også svært, når de ikke er indbyrdes enige om, hvordan det skal gøres, siger Richardt Jensen.

Det er også økonomien, der spøger, når der for eksempel heller ikke fra turistkontorets side kommer initiativer til begiveheder, der kunne trække turisterne til.

- Jeg har ideer til mange ting, men jeg har hverken penge eller folk til det, konstaterer turistchefen, der hellere end gerne ville være med til noget, men finder det svært at bede om flere penge til aktiviteterne hos de økonomisk trængte kommuner.
  • fyens.dk