Støtte til turistchef


Støtte til turistchef

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SYNLIGHED: Borgmestre er tilfredse med markedsføringen af Højfyn, der er på et passende niveau
HØJFYN: I sidste uge fremførte formanden for foreningen Frydenlund Fuglepark, Hans Aage Hjeresen, kritik af markedsføringen af Højfyn i forhold til at sikre sig en større del af den samlede turist-kage. Han blev bakket op af en rundspørge blandt de højfynske borgere, der efterlyste flere initiativer, men turistchef Richardt Jensen nyder fuld opbakning blandt de tre højfynske borgmestre, der finder aktivitetsniveauet passende.

Vissenbjergs borgmester, Lene Due (S), ser ikke umiddelbart nogen grund til at øge antallet af kroner, der er øremærket til at fange turister.

- Jeg synes, der er et godt forhold mellem det antal turistattraktioner, vi har i området, og de penge, som vi bruger målrettet på markedsføringen af Højfyn i forhold til turister. Vi har nogle få, men gode attraktioner, og det er min klare overbevisning, at folk finder vej til eksempelvis terrariet, siger Lene Due, der heller ikke umiddelbart kan se hvilke områder, der skulle nedprioriteres for at få flere penge til markedsføring.

Gratis reklame

- Jeg vil tro, at vi igen skal ud og finde nogle penge på forskellige konti, når vi skal lave budget for 2005, og det kan blive svært nok endda. Nej, den bedste markedsføring, vi kan få, det er den, som vore borgere laver, når de fortæller venner og bekendte om, hvor skønt og hvor kønt her er. Og så er den oven i købet gratis, siger Lene Due.

Den holdning deles af hendes kollega i Tommerup, partifællen Finn Brunse.

- Vi skal selvfølgelig gøre, hvad vi kan for at markedsføre Tommerup, og det mener jeg bestemt også, vi gør. Vi sætter imidlertid ind på en række felter og prioriterer nok markedsføringen af Tommerup som bosætningsområde højere end en markedsføring af Tommerup som turistområde. Vi vil hellere markedsføre os i en lidt bredere sammenhæng, siger Finn Brunse, der pointerer, at det til gengæld er vigtigt, at de turister, der kommer, føler sig velkomne.

- Det føler de sig blandt andet ved, at de kan få en god service på et turistkontor i området. Og der har vi et velfungerende et af slagsen, siger Finn Brunse.

Aarups borgmester, Lars Kristian Pedersen (V), har ikke meget at tilføje.

- Hvis vi kigger på Aarup Kommune, så har vi Frøbjerg Bavnehøj, Neverkær Mose og Brænde Ådal, og selv om det er dejlige steder, så må vi jo erkende, at det ikke er attraktioner, der får turisterne til at holde i kø ved Aarup-afkørslen på motorvejen. Vi er bare ikke, hvad man forstår ved et turistområde, og det kan vi ikke sådan uden videre lave om på. Hvis vi skal øge markedsføringen, så tror jeg, at det skal være i samlet fynsk regi. Personligt er jeg mere stemt for, at vi satser på at markedsføre Aarup som erhvervs- og bosætningskommune som vi gør i øjeblikket, siger Lars Kristian Pedersen.

Støtte til turistchef

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce