Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Snart bedre telefonservice


Snart bedre telefonservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Assens Kommune har taget borgernes kritik alvorligt og vil inddele medarbejderne i telefonteam

Telefonerne, eller rettere betjeningen af dem, som ringede op, har trods alle gode intensioner været Assens Kommunes akilleshæl lige fra den nye kommunes allerførste dage, hvor omstillingsbordet ikke var dimensioneret til den nye fælles administration.

Og det var blandt det første, der blev peget på, da borgerne til møder om strategiplanen blev spurgt, hvordan kommunen kan forbedre sin service.

Men nu håber borgerservicechef Torben Christiansen at have fundet en løsning, der kan virke til alles og ikke mindst borgernes tilfredshed.

Medmindre man vil tale med en hel bestemt medarbejder og spørger efter vedkommende eller ringer hans eller hendes direkte nummer, vil man blive stillet om til et teamnummer. Et teamnummer er fælles for en gruppe medarbejdere. De har så en fælles forpligtelse til at tage telefonen, når den ringer.

Så slipper borgeren eller receptionsmedarbejderen for at forsøge sig frem, til de finder en, der er til stede og ikke i forvejen taler i telefonen.

De forskellige team bliver inddelt efter fagområde. f.eks. pension eller veje og stier, og det bliver deres numre, der kommer til at stå på hjemmesiden.

Ros fra Ældrerådet

I Ældrerådet, som både har skrevet og holdt møder med borgerservicechefen, er man umiddelbart positive.

Hverken ældrerådsformand Thuri Embacher, som godt nok ikke deltog i rådets seneste møde, eller Frede Hansen, som ledede dette, har hørt om det konkrete forslag.

- Men det lyder da som et positivt tiltag. Og jeg er da glad for, at de har taget kritikken alvorligt, siger Thuri Embacher.

- Det lyder hammergodt. Vi har netop efterlyst, at man kan blive omstillet til medarbejdere, der ved noget om det problem, man har. Og det er jo glædeligt at høre, at det har hjulpet, at vi skubbede på. Men hvad den slags angår, har vi en god kommune, som lytter til, hvad vi siger, og vil samarbejde, siger Frede Hansen.

Efter sommerferien

Assens Kommunes borgere skal dog ikke forvente at komme igennem til et team-nummer før efter sommerferien.

Det kræver opgraderinger og udvidelser af kommunens telefonsystem.

Så foreløbig er planerne kun et forslag, som økonomiudvalgsmedlemmerne skal tage stilling til, når de mødes på onsdag.

Direktionen går ind for idéen og argumenterer med, at den ikke vil koste kommunen flere penge.

Opgraderingen vil nemlig samtidig betyde, at man vil koble omkring 400 kommunale telefoner fra forskellige institutioner uden for rådhusene på det samme abonnement.

- Udadtil vil det ikke betyde nogen ændringer, siger Torben Christiansen.

Men det vil gøre det lettere at stille om mellem husene.

Snart bedre telefonservice

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.