Kurt Sørensen fra Harritslev er slet ikke tilfreds med den konklusion, som Fyns Politi og Vejdirektoratet er kommet frem til i krydset Odensevej/Harritslevvej.

Harritslev: I omkring 40 år har Kurt Sørensen boet i Harritslev - få hundrede meter fra krydset Odensevej/Harritslevvej. Han har derfor et kendskab til de trafikale forhold, som de færreste er i besiddelse af.

Kurt Sørensen har tidligere i avisen været ude og kritisere Nordfyns Kommune for, at sikkerheden er alt for dårlig i krydset. I den tid, hvor han har boet i lokalområdet, er fire personer blevet dræbt, og adskillige er kommet til skade i krydset.

Naboen er derfor langt fra tilfreds med den konklusion, som Fyns Politi og Vejdirektoratet er kommet frem til.

- Jeg er enig i, at der er fri oversigt i begge retninger, hvis du skal krydse vejen som fodgænger, men jeg mener stadigvæk, at der er behov for tiltag for at forbedre trafiksikkerheden yderligere. Jeg vil kæmpe videre, så det kommer til at ske, fastslår han.

- Jeg ser og hører hver eneste dag, hvor stærkt folk kører. Jeg mener derfor, at man først og fremmest burde lave en zone med 70 kilometer i timen samt overhaling forbudt. Jeg mener stadigvæk også, at man burde sætte noget lyst op omkring busstoppestedet og på den anden side af vejen, da der er så mange unge mennesker fra højskolen, som skal over den vej, når det er mørkt.

Spændt på trafikanalyse

Kurt Sørensen er glad for, at Nordfyns Kommune nu har bedt et eksternt rådgivningsfirma om at kigge på krydset, da naboen ikke ønsker at være vidne til flere tragiske ulykker.

- Så håber jeg bare, at det bliver tydeligt for dem, at folk kører alt, alt for stærkt, siger han.

  • Magnus

    Af:

    Fra juli 2017 ansat som journalist på Fyens Stiftstidendes Nordfyn-redaktion. Nybagt far, tosset med sport og glad for familien. Uddannet journalist fra SDU i januar 2016.

Mere om emnet

Se alle
Efter dødsulykke: Kommunen sætter gang i trafikanalyse

Efter dødsulykke: Kommunen sætter gang i trafikanalyse

Tragisk dødsulykke undersøgt: Derfor er der ikke noget at komme efter

Tragisk dødsulykke undersøgt: Derfor er der ikke noget at komme efter