Briller er alt for dyre, og det er for svært at gennemskue, hvor meget brillerne alt i alt kommer til at koste hos optikeren.

Det viser en helt ny undersøgelse, som analysebureauet Megafon har udført for brillekæden Louis Nielsen.

I alt har analysebureauet interviewet 1319 danskere, hvilket er repræsentativt for befolkningen.

I Region Syddanmark er det næsten to tredjedele, der giver udtryk for, at briller er dyre eller meget dyre, og sådan forholder det sig i grove træk også i resten af landet.

40 procent af de adspurgte i regionen mener, at det er svært eller meget svært at gennemskue prisen på briller, det sted, hvor de handler.

Hvis de adspurgte skal give et bud på, hvem, der efter deres mening er billigst på markedet, er de ikke i tvivl.

38 procent svarer Louis Nielsen.

Den kæde, der næsthyppigst bliver nævnt, er Synoptik med otte procent.

Louis Nielsen A/S mener, at meldingerne fra forbrugerne så klare, at kæden vil følge dem op:.

Man har valgt at igangsætte et prisprojekt, hvor hele brillen er inkluderet i den pris, kunden får oplyst.
  • Rasmussen_Ole_Frank_(2015)_018

    Af:

    Pt: Journalist på Fyens Stiftstidendes Nyborg-redaktion. Journalist på Fyens Stiftstidendes erhvervsredaktion fra 1997-2001. Redaktør samme sted fra 2001-2014. Tidligere souschef på Fyens Stiftstidendes samfundsredaktion og lokalredaktør på Fyns Amts Avis og Fyens Stiftstidende i Nyborg. Diplomuddannelse i digital journalistik. Bosiddende i Nyborg. Gift. Medudgiver af det lokaljournalistiske satirske skrift Bæltsprutten, der er udkommet siden 1976. Fritidsinteresser: Løb, mountainbike og spinning.