Et enkelt opslag mere end firedoblede Bolighuset i Søbys antal likes på Facebook til stor overraskelse for de daglige bestyrere, Lise-Lotte Kristensen og Merete Damholt.

Søby: For at øge opmærksomheden omkring butikken begyndte Merete Damholt og Lise-Lotte Kristensen at lægge videoer ud på Facebook. De havde oplevet, at flere ærøboer blev overraskede over butikkens størrelse, selv efter at have boet her i en årrække. Så de satte sig et mål om at øge kendskabet til butikken igennem de sociale medier. Her har de deres egen stil. I nogle af videoerne sover de i sengene og danser på bordene. Deres opslag er en rå gengivelse af virkeligheden. Det ses blandt andet ved, at de lagde fire forskellige julehilsener op, hvoraf de tre helt tydeligt var fraklip.

- Vi er nok lidt småtossede, men det er bare sådan, vi er, siger Lise-Lotte Kristensen.

Én konkurrence, hvor man kunne vinde en lampe, firedoblede deres antal synes godt om på Facebook. På ni dage gik de fra at have omkring 500 likes til nu at have mere end 2700.

- Det er helt vildt, siger Merete Damholt med et stort smil.

Ikke bange for forandring

Grundstenene til den nye Facebook-strategi blev lagt efter et kursus hos Ærø- Turist og Erhvervsforening i branding og kommunikation. Det kræver en del arbejde fra duoens side. Arbejdet er ikke blevet mindre af succesen på baggrund af konkurrencen.

- Vi læser alle kommentarerne igennem, men heldigvis kan vi få et elektronisk program til at trække vinderne for os, siger Merete Damholt.

I skrivende stund har opslaget mere end 6000 likes og mere end 11000 kommentarer.

  • fyens.dk

Mere om emnet

Se alle
Søby Bolighus giver overskud: Handydamer slider sig til succes

Søby Bolighus giver overskud: Handydamer slider sig til succes