Debat: Borgerservice - service for borgerne i Svendborg


Debat: Borgerservice - service for borgerne i Svendborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Svendborg Lokaldebat. 

Læserbrev: Flot. At de gider holde åbent for sådan nogen som os. Vi har jo fået e-boks, så vi kan holde os væk.

Alligevel møder vi gang på gang op og beder om hjælp. Hjælp til nyt pas eller nyt kørekort. Ja og flere andre ting, forstår jeg, man kan få hjælp til. Flot. Naturligvis skal man betale nogle hundrede kroner for hjælpen.

Vi er ca. 60.000 borgere og vel noget som ligner 6.000 hoveder ansat i det kommunale system. Heraf sikkert kun nogle få hundrede i administrationen. De servicerer os så flere timer - næsten hver dag.

I dag var der ind i mellem op til både to og tre søde damer, som ekspederede kunderne. Ind i mellem var de ude i et vigtigt ærinde, men så gik en venlig mand rundt blandt kunderne og hyggesnakkede lidt med dem, sikkert for at skabe en rolig afslappet stemning blandt de af kunderne, som havde svært ved at skjule deres frustrationer.

Og hvad så? En halv time for at aflevere sit gamle pas og få lovning på et nyt nogle uger senere, og så igen en halv times ventetid på at få det nye. Det kan man vel kun være taknemmelig for.

Jo, vi har borgerservice.

Kunne man overveje, om det kunne gøres på en lidt mere kundevenlig måde, om det var muligt at sikre, at der hele tiden var en eller flere, som betjente kunderne bag nogen af de ni skranker, man oprindeligt havde tænkt anvendt til formålet. Kunne man flotte sig og eventuelt udvide åbningstiden. Bankerne har nødtvungent erkendt, at de er til for kundernes skyld og har i dag åbningstider, som matcher deres kunders behov. De fleste butikker har også set deres fordel ved at åbne, når kunderne har brug for dem.

Ja, jeg spørger bare?

Debat: Borgerservice - service for borgerne i Svendborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce