Ordrer sparker markedsføring til hjørne

Mette Møllebjerg har startet sin egen virksomhed, hvor hun primært fokuserer på online markedsføring. Egentlig har Mette Møllebjerg haft cvr-nummer i nogle år og arbejdet lidt med online markedsføring ved siden af sit fuldtidsjob, men da hun sluttede sin anden barsel i sommer, besluttede hun at være selvstændig på fuld tid for at komme tilbage til udelukkende at arbejde med markedsføring og for at kunne planlægge sin egen tid og være fleksibel i forhold til familielivet. Foto: Winnie Synia

Ordrer sparker markedsføring til hjørne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mette Møllebjerg oplever, at der er for travlt i mange virksomheder til at gøre noget ud af markedsføring. Derfor tilbyder hun at klare opgaven for dem, og selv om hendes virksomhed er nystartet, er der allerede masser at lave.

Telefonen ringer, og der er endnu en kunde i røret, som skal have løst en opgave. Driften har førsteprioritet, og det er ofte sådan, markedsføring havner i bunden af de mange opgaver, der er i en virksomhed.

- Driften af en virksomhed har førsteprioritet, og de opgaver, jeg løser, ligger i en kategori, hvor virksomhederne godt ved, at de er vigtige, og at der er noget potentiale at hente, men de haster ikke, siger Mette Møllebjerg, som for få måneder begyndte at arbejde fuld tid i sin virksomhed Møllebjerg.

Mette Møllebjerg arbejder primært med online markedsføring, og hun har allerede mange kunder, for det er en opgave, som mange virksomheder har svært ved at løfte selv.

- Det kan godt være, de tænker, at vi burde få opdateret hjemmesiden, eller vi burde også lige få sendt det nyhedsbrev ud, men så er der en kunde, som ringer. Så bliver det andet udskudt, fordi det ikke har en deadline, siger hun.

- Det er der, hvor jeg kan gå ind og sige, at I skal bare give det til mig, og så skal I ikke tænke mere på det. Jeg skal nok få det fikset.

Mette Møllebjerg tilbyder kunderne at købe et klippekort, som de kan bruge efter behov. Det giver en fleksibilitet, som mange kunder ønsker.

Det kan godt være, de tænker, at vi burde få opdateret hjemmesiden, eller vi burde også lige få sendt det nyhedsbrev ud, men så er der en kunde, som ringer. Så bliver det andet udskudt, fordi det ikke har en deadline.
Mette Møllebjerg, indehaver af virksomheden Møllebjerg

Overholder aftaler

Ved at have et klippekort i baghånden behøver virksomhederne ikke at ansætte én til at klare markedsføring eller selv sætte sig ind i det. De ringer simpelthen bare til Mette Møllebjerg, når der er behov for hendes hjælp og kompetencer.

- På den måde er det meget fleksibelt, fordi virksomhederne kun aflønner mig for de timer, de har brug for. Det er et alternativ til at ansætte en medarbejder til det, og så kan de få løst nogle af de opgaver, som ellers bare ville ligge i en bunke og vente, forklarer hun og fortæller, at indtil videre har mange af opgaverne været optimering af billeder til hjemmesider, webbannere og design og opsætning af hjemmesider.

Det var egentlig ikke den grafiske del af online markedsføring, som Mette Møllebjerg regnede med at satse på, men i virkeligheden er det ikke det faglige, som er det allervigtigste, siger Mette Møllebjerg.

- Jeg har en masse faglighed i forhold til online markedsføring, og jeg skal selvfølgelig være dygtig til mit arbejde, men det, der betyder noget for virksomhederne, er, at jeg vender tilbage hurtigt og overholder aftalerne, fortæller hun og uddyber:

- Jeg vil have, at det skal være nemt at være kunde hos mig. Når jeg har fået en opgave, skal man ikke spekulere på, om den bliver løst, og man skal ikke følge op.

Mette Møllebjerg fortæller, at det også er vigtigt at kunne udfordre kunderne på deres idéer og tilbyde sparring, så de sammen når frem til den bedste løsning.

Skal aktivere netværk

Målet med virksomheden er i første omgang at kunne leve af det, og "det går fint", fortæller Mette Møllebjerg, som håber på, at der bliver så meget at lave i virksomheden, at det kan lade sig gøre at ansætte en assistent inden for et års tid.

Meget tyder på, at der er opgaver nok, men Mette Møllebjerg er også klar over, at hun nok skal til at gøre noget for at få flere kunder.

- Jeg fik de første kunder, inden jeg overhovedet havde en hjemmeside, men det er klart, at jeg skal ud og markedsføre mig, så jeg kan få nogle flere faste kunder, siger hun.

- Det vil jeg blandt andet gøre ved at trække på mit netværk, for der er en stor del af mit netværk, som jeg ikke har aktiveret endnu. Så det er simpelthen noget med at ringe til dem, jeg kender og høre, om de har brug for hjælp, eller om de kender nogen, der har.

Ordrer sparker markedsføring til hjørne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce