Af: Ole Bøwig, Brandsøvænget 4, Odense C

Der er mange meninger om Odense letbanes økonomi og det økonomisk forsvarlige i at gennemføre projektet.

Det drejer sig om første linje på ca. 15 km. Driftstilskuddet er af driftsselskabet sat til 59 millioner, hvilket er meget lavt. Jeg mener, at det er mange penge. Man kan se det i lyset af, at da Odense drev Odense Bytrafik før Fynbus, kostede det 70 millioner for hele bytrafikken med 10 minutters drift på mange linjer.

For mig hopper kæden af et eller andet sted - så mange penge for en linje, når man kunne drive en hel bytrafik for 70 millioner. I gamle dage hed det sporvogne, men nu kalder man det letbane, men den er da økonomisk tung, så det er da et misvisende navn.

Jeg mener, at det er et økonomisk uansvarligt projekt. Nu er jeg godt nok ikke nationaløkonom, men en økonomisk ansvarlig borger med den lille købmandseksamen fra Tietgenskolen.