Letbane. Den spanske gåde


Letbane. Den spanske gåde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev. 

Leverandørkredsen for Odense Letbanes materiel er besluttet, kontrakterne for leverancer af materiel underskrives snart. Alt snart på plads ifølge FS 9. juni.

Terningerne er kastet. Nu falder der vist ro over feltet om debatten vedrørende letbanens rigtighed eller ej.

Comsa som leverandør af transportsystemet er nok en kompetent partner. Ingen tvivl om, at spanierne med hurtigtogene AVE med rejsehastigheder på 300 km/timen har nogle af verdens hurtigste med en rejsetid fra f.eks. Sevilla til Madrid over ca. 530 km på under to timer og 20 minutter. Ifølge avisen har Comsa leveret over hele Spanien, så de kender til det hele.

Når Odense Letbane tegner kontrakten med Comsa, er man sikkert bekendt med farcen om Jaén Tram, letbanen i den spanske by Jaén. Den blev indviet i 2011 og efter to ugers drift indstillet. Driften blev aldrig genstartet. Man må gå ud fra, Comsa også er leverandør af transportsystemet til Jaén Tram. I dette tilfælde kender firmaet sikkert nok grunden til, hvorfor letbaneeventyret i Jaen endte så abrupt.

Jeg har før nævnt dette forhold i et indlæg i FS, dog aldrig fået en forklaring fra letbaneklubben. Men nu burde dog gåden oplyses. Det skal dog helst ikke have indvirkninger på Odenses projekt.

Letbane. Den spanske gåde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce