Medarbejder fik kraftigt stød: Arbejdet på Gl. Lillebæltsbro står stadig stille

Asfalten er raspet af i broens længde, men der skal arbejdes endnu længere ned i betondækket i forbindelse med renoveringen. Det er nødvendigt at skifte både beton og de jernet ud, som binder betonen. Men først skal det være sikkert at arbejde på stedet. Foto: Peter Leth-Larsen

Medarbejder fik kraftigt stød: Arbejdet på Gl. Lillebæltsbro står stadig stille

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tiden tikker for renoveringsprojektet på den gamle Lillebæltsbro. Lige nu er arbejdet helt i stå.

Lillebælt: Kun cyklister, fodgængere og intercitytog bevæger sig i øjeblikket fra Jylland til Fyn via den gamle Lillebæltsbro. Arbejdet med at renovere vejbroen er gået helt i stå.

- Der har ikke været gang i arbejdet i hele sidste uge, siger Jens Kristiansen, som dagligt spadserer hen over Lillebælt på sin morgentur fra Snoghøj.

Entreprenørerne gik i gang med arbejdet den 22. maj inden for plankeværket, som effektivt skiller vejbane og cykel/gangstien fra hinanden. Indtil videre er asfalten raspet op, men så nåede man ikke videre, fordi en af de ansatte pludselig fik et kraftigt stød.

- Vi har prøvet at genskabe den situation, hvor medarbejderen fik stød, men der er ingenting, der umiddelbart forklarer, hvad der er sket, siger projektchef hos Vejdirektoratet Shahriar Honar.

- Kan der have været særlige vejrforhold tilstede, som kan forklare stødet?

- Heller ikke, siger Shahriar Honar.

Jeg kan ikke lægge skjul på, at vi har sat tid til, men vi kommer til at gøre alt for at holde tidsplanen.
Specialkonsulent Shiarhar Honar, Vejdirektoratet
Lige nu er det kun tog, cyklister, fodgængere og knallertkørere, der kan passere Lillebæltsbroen. De bløde trafikanter er skærmet for renoveringsarbejdet med et højt hegn, men der er ikke meget at beskytte imod. Arbejdet har ligget stille i et par uger. Foto: Peter Leth-Larsen
Lige nu er det kun tog, cyklister, fodgængere og knallertkørere, der kan passere Lillebæltsbroen. De bløde trafikanter er skærmet for renoveringsarbejdet med et højt hegn, men der er ikke meget at beskytte imod. Arbejdet har ligget stille i et par uger. Foto: Peter Leth-Larsen

Alle er på sagen

Banedanmark har sat deres eksperter i arbejde, ligesom man henter ekspertise i elektricitet ind udefra. Også Vejdirektoratets folk og rådgivere fra Rambøll er på sagen.

- Alle har en interesse i, at problemet finder en løsning og at det går stærkt. Vi skal videre med renoveringen, men vi sætter sikkerheden i højsædet. Vi skal have fundet ud af, hvorfor medarbejderen fik stød og hvordan vi forhindrer, at det sker igen, siger han.

Han er fortrøstningsfuld over, at der kan peges på konkrete løsningsforslag i slutningen af denne uge.

- Det tror og håber jeg. Der arbejdes med flere ideer, siger Shahriar Honar.

De arbejdsdage, der allerede er sat til, skal på en eller anden måde indhentes, hvis Lillebæltsbroen ikke skal være spærret længere tid end planlagt.

- Vi kommer ikke uden om, at vi allerede er bagud, men vi er i dialog med entreprenøren, om at kunne optimere arbejdet. Men det er rigtigt svært, for pladsen på broen er begrænset, og vi skal også tage hensyn til broens bæreevne i forhold til hvor mange store køretøjer, vi kan køre med på en gang, siger Shahriar Honar.

Medarbejder fik kraftigt stød: Arbejdet på Gl. Lillebæltsbro står stadig stille

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce