Bent Jensen om drenges indkøbs-site: En genial idé

Bent Jensen, der står i spidsen for Thansen og en stribe andre virksomheder - og som også er formand for Business Fredericia - vil gerne mødes med de tre drenge for at høre mere om projektet og give dem feedback og gode råd. Arkivfoto: Mette Mørk

Bent Jensen om drenges indkøbs-site: En genial idé

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

T.Hansen-ejer og Business Fredericia-formand er begejstret for idé-projekt fra tre lokale skoledrenge.

Fredericia: Bent Jensen, der er manden bag blandt andet T. Hansen og formand for Business Fredericia, er begejstret for det projekt, tre skoledrenge fra Havepladsvej i Fredericia har vundet en pris for ved innovations-eventet Craft i Aarhus.

- Det er en genial idé. Men kunsten bliver at tjene penge på den. Hvis drengene har lyst, vil jeg meget gerne mødes med dem og give dem lidt feedback og idéer, siger Bent Jensen, da han gennem avisen hører om drengenes koncept.

Konceptet går ud på hjælpe forbrugeren til at optimere indkøbene. Både på pris og på tid:

- Tast ind, hvilke varer du skal handle. Og tast ind, hvor mange butikker du er villig til at køre rundt mellem. Så udregner vi den billigste indkøbsliste til dig, lyder konceptet fra Malthe Duus Nielsen, Emil Lykkegaard Zarling og Tue Krøldrup Blom Jensen.

- Det er en hammergod idé. Men spørgsmålet er, hvor pengene er, siger Bent Jensen.

Det er en hammergod idé. Men man skal overveje, hvor pengene ligger.
Bent Jensen, Thansen-ejer
Tue Krøldrup Blom Jensen, Malthe Duus Nielsen og Emil Lykkegaard Zarling vil gerne mødes med Bent Jensen og få hans feedback på deres koncept. Foto: Peter Friis Autzen
Tue Krøldrup Blom Jensen, Malthe Duus Nielsen og Emil Lykkegaard Zarling vil gerne mødes med Bent Jensen og få hans feedback på deres koncept. Foto: Peter Friis Autzen

Værdi for brugeren

Bent Jensen peger på flere faldgruber, drengene kan løbe ind i, hvis de vil gøre en forretning ud af projektet.

- Spørgsmålet er, hvor stor værdi servicen har for forbrugeren - og hvor meget forbrugeren er villig til at betale for at bruge den service. Se for eksempel på Just Eat, som alle syntes var en fantastisk idé, men siden er der opstået utilfredshed med prisen, pizzastederne skal betale for at være med. Eller hotel-sites, der også er blevet upopulære blandt hotellerne, fordi der er dyrt af være med. Der er flere ting, man skal overveje, siger Bent Jensen som håber at få stablet et møde med drengene på benene.

- De, der har fået en god idé, skal også selv have glæden ved at bygge den op. Den vil jeg ikke tage fra drengene. Men jeg tror, at jeg kan hjælpe dem med et par gode råd, siger den succesfulde erhvervsmand.

Bent Jensen opfordrer drengene til at sende ham en email, så de kan aftale et møde.

- Superfedt! Det kunne være spændende. Det vil vil gøre, lyder det fra Emil Lykkegaard Zarling, der har fået Bent Jensens mailadresse.

Bent Jensen om drenges indkøbs-site: En genial idé

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce