Mester i slogans


Mester i slogans

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Reklamemanden Peter Hiort runder det skarpe hjørne og fylder 70 år i dag.

Peter Hiort har gennem et langt liv lavet reklamekampagner for de store danske aviser. Og især hans slogan for Morgenavisen Jyllands-Posten "Hvis de vil vide mere ..." har bidt sig fast hos mange danskere. Men også kampagner som Nettos hund er han manden bag.

Allerede i midten af 1950’erne startede Peter Hiort sin reklamekarriere som elev på Bergenholz & Arnesens Reklamebureau. Siden gik det slag i slag med job i Politikens Hus og Jersild Reklamebureau.

I 1974 havde Hiort en afstikker som teaterproducent frem til 1978, men han fandt tilbage til sit gamle fag og blev kreativ direktør hos Jersild/BBDO i 1980. I 1987 var ham medstifter af sit eget bureau Hiort, Stenius & Walter, der siden blev til Publicus.

Peter Hiort har gennem tiderne flere gange modtaget Dansk Design Centers IG-Pris, han har modtaget Knud V. Engelhardts Mindelegat og fået diverse reklamepriser. (ritzau)

Mester i slogans

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce