Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Mester i slogans


Mester i slogans

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Reklamemanden Peter Hiort runder det skarpe hjørne og fylder 70 år i dag.

Peter Hiort har gennem et langt liv lavet reklamekampagner for de store danske aviser. Og især hans slogan for Morgenavisen Jyllands-Posten "Hvis de vil vide mere ..." har bidt sig fast hos mange danskere. Men også kampagner som Nettos hund er han manden bag.

Allerede i midten af 1950’erne startede Peter Hiort sin reklamekarriere som elev på Bergenholz & Arnesens Reklamebureau. Siden gik det slag i slag med job i Politikens Hus og Jersild Reklamebureau.

I 1974 havde Hiort en afstikker som teaterproducent frem til 1978, men han fandt tilbage til sit gamle fag og blev kreativ direktør hos Jersild/BBDO i 1980. I 1987 var ham medstifter af sit eget bureau Hiort, Stenius & Walter, der siden blev til Publicus.

Peter Hiort har gennem tiderne flere gange modtaget Dansk Design Centers IG-Pris, han har modtaget Knud V. Engelhardts Mindelegat og fået diverse reklamepriser. (ritzau)

Mester i slogans

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.