Efter to år med minus: Nu vil Kohberg vinde markedsandele

Kohberg Bakery Groups administrerende direktør, Peder Christensen, er selv oprindeligt bager, så han købte straks idéen om det ternede blikfang, da han blev præsenteret for den. Foto: Claus Thorsted

Efter to år med minus: Nu vil Kohberg vinde markedsandele

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den store satsning på at stå stærkere i forbrugernes bevidsthed kommer i 50-året for Kohbergs grundlæggelse, og det skal gerne være med til igen at skaffe plus på bundlinjen.

Bolderslev: Når Kohberg Bakery Group A/S har brugt det meste af et år på en ny markedsføringsstrategi, handler det primært om én ting: bundlinjen. Flere forbrugere skal lægge brød fra Kohberg i kurven.

- Vi skal forsøge at vinde markedsandele, siger administrerende direktør Peder Christensen, der ikke har sat tal på, hvor meget der skal vindes i forhold til de 18 procent, Kohberg-brandet i dag sidder på.

- Men andelen skal hæves, er den klare ambition.

Og den nødvendige. Der er hård konkurrence mellem de tre store spillere på markedet - Schulstad, Pågen og Kohberg - og det har kunnet ses på de seneste års regnskaber.

Et presset marked

I 2016 og 2017 kom selskabet kommet ud med underskud, og selv om årsregnskabet for 2018 endnu ikke er klar til offentliggørelse, kan Peder Christensen afsløre, at det er gået, som han spåede, da 2017-regnskabet kom på gaden: At man heller ikke i 2018 ville komme til at tjene penge.

- Det er et benhårdt og ekstremt presset marked, men vi håber, at vi her i 2019 vil komme til at se et positivt resultat af en række investeringer, vi har gjort i 2018, siger den administrerende direktør, der kan tælle 350 medarbejdere i hovedsædet i Bolderslev, omkring 70 på bageriet i Haderslev, mens resten af de i alt 550 medarbejdere har deres daglige gang i Taastrup.

550 medarbejdere, der i øvrigt nok kan forvente snart at blive inviteret til fødselsdagsfest. Det er til sommer 50 år siden, bagermester Alfred Kohberg slog de første brød op på Kernesvinget, og 30 år siden, Preben og Inga Fogtmann købte hans livsværk, der i dag ejes af deres to sønner, Jesper og Per Fogtmann.

Efter to år med minus: Nu vil Kohberg vinde markedsandele

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce