Der var ingen grænser for jubelen, da TV 2 for kun halvandet år siden udnævnte en ægte publicist som topchef.

I Per Mikael Jensen fik stationen omsider en mand med visioner. En mand, der kunne omstille TV 2 til de mange nye medieplatforme, som alle kalder på.

At han tilmed var journalist gjorde ikke hans entre mindre interessant - måske fordi kolleger især elsker at skrive om andre kolleger i deres egen lille andedam.

Efter et turbulent år med mange nye skibe i søen, nyhedshelikopter i luften og masseudskiftninger i chefgruppen forsvandt chefen med de store armbevægelser - lige så hurtigt han kom - til et bedre job i udlandet. Hu hej, hvor det gik.

For det gjorde det. Per Mikael Jensen fik sat så mange skibe i søen, at der - som en iagttager sagde - skete mere på TV 2 i de 15 måneder, han var chef, end der var sket i de 15 forudgående år.

Måske lidt af en overdrivelse. Men korrekt er det, at dynamoen Jensen fik sat to nye tv-kanaler, en radiostation og et forlag i luften.

Nu er det igen blevet hverdag på Kvægtorvet, og med ansættelsen af Merete Eldrup, en af mediebranchens mere stille ledertyper, vil der med garanti komme styr på tingene.

Hun er et allround-ledertalent, der evner at få folk til at arbejde sammen og styre boldene i mål. Egenskaber, som tv-stationen i Odense mere end nogensinde kalder på - efter alle de bolde, der er sendt i luften.

Efter en spreder kommer en samler. Derfor har de 1100 medarbejdere på TV 2 fået den rigtige chef.

Og hun får nok at se til. Det er nemlig ikke alle nye skibe i TV 2-familien, der sejler lige godt.

TV 2 Radio med den tidligere Venstre-toppolitiker Jens Rohde i spidsen har indtil nu været et kæmpeflop med lyttertal på nogle få procent. Og TV 2 News har heller ikke pralende seertal, selv om de nok får kunstigt åndedræt her under valgkampen.

Tilskuertallene til programmer som TV 2 Film og TV 2 Sport er heller ikke overvældende, og dertil kommer den ambitiøse plan om at øge brugertallene på netavisen fra én til to millioner. Der er lang vej endnu.

Det er alle disse nye skibe, den nye tv-chef skal få sat skik på, før stationen er moden til et salg. Den aftale ligger allerede i det gamle medieforlig, og kun en række EU-retssager har forhindret kulturministeren i privatiseringen af TV 2.

Det bliver den nye chefs fornemste opgave at ruste TV 2 til den salgsproces, der må komme en dag. Og også på det felt er hun godt rustet.

Som direktør i et stort mediehus, der tidligt meldte sig banen som interesseret køber til TV 2, har hun et indgående kendskab til de muligheder, hele stationen rummer.

Tillykke med valget, TV 2.