Porsche dropper diesel i seneste udgave af sin bestseller

Macan er blevet en bestseller hos Porsche. Den får nu en let ændret front og en ny V6-motor. Foto: Porsche

Porsche dropper diesel i seneste udgave af sin bestseller

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Porsche Macan får et let facelift, hvor designet rundes af, mens det nu er slut med diesel. I stedet finder en ny V6-motor vej i modellen.

Du skal ikke underkende værdien af de høje biler. Det gælder også hos Porsche, hvor den vævre Macan allerede har nået en andel, så 4 ud af 10 nye biler fra Stuttgart hedder Macan. Derfor tæller det obligatoriske midtvejs-facelift mere end ellers.

Her er der tale om små justeringer på modellen, som er en konkurrent til blandt andre Range Rover Evoque og herhjemme koster fra 1.044.000 kroner. Det gælder på de ydre linjer en let ændret front, mens bagenden får et LED-lygtebånd som på den nye 911'er.

Under de bløde linjer byder den sportslige SUV på en let opstrammet undervogn, mere fint doserede bremser og nye motorer med flere muskler.

Bagenden lægger sig i slipstrømmen på den nye 911 og får et tilsvarende bredt LED-lygtebånd. Foto: Porsche
Bagenden lægger sig i slipstrømmen på den nye 911 og får et tilsvarende bredt LED-lygtebånd. Foto: Porsche

Delvist selvkørende

Det er helt slut med dieselmotorer i Macan, som til gengæld får en ny 3,0-liters turbo-V6'er i Macan S, der også kendes fra Panamera og Cayenne. Den yder 354 hk, hvilket er 14 hk mere end i forgængeren, og giver Macan en spurt, som hedder 0-100 på 5,1 sekunder, når den er udstyret med Sports Chrono-pakke, som er ekstraudstyr, mens topfarten er 254 kilometer i timen.

Forbruget for denne model hedder 11,2 km/l efter den nye WLTP-norm.

Grundmodellen har dog en firecylindret motor, der yder 245 hk, hvilket er en tand mere end forgængeren. Den er dog heller ikke tabt bag en vogn og klarer 0-100 på 6,7 sekunder - og 6,5 med Sport Chrono-pakke, mens topfarten er 225 kilometer i timen.

Den nye topmodel, Macan Turbo, ventes at levere 440 hk.

Inden døre er der dømt nyt infotainment, hvor storskærmen vokser en tand til 10,9 tommer, mens man også kan tilkøbe et nyt GT-sportsrat, der er hentet fra 911. Samtidig får modellen en kø-assistent, der kan gøre den delvist selvkørende op til 60 kilometer i timen. Der er ikke udmeldt et tidspunkt for dansk introduktion.

Inden dørs er det især en større skærm, som signalerer, at Macan har fået et løft. Foto: Porsche
Inden dørs er det især en større skærm, som signalerer, at Macan har fået et løft. Foto: Porsche

Porsche dropper diesel i seneste udgave af sin bestseller

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce