Folkelig elbil i mellemklassen

Den nye Kia e-Niro lander herhjemme til marts, hvor priserne starter fra 280.000 kr. for basisversionen. De fleste ventes dog at købe den større model med varmepumpe. Foto: Kia

Folkelig elbil i mellemklassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den nye Kia e-Niro koster fra 280.000 kroner for versionen med en rækkevidde på 289 kilometer, mens den koster fra 335.000 kroner med en rækkevidde på 455 kilometer.

Danskere, som har lyst til at gå om bord i den elektriske verden af biler, får nu sat økonomi på et bud i mellemklassen. Den danske Kia-importør er nemlig klar med priserne på e-Niro, der lander herhjemme til marts.

Den elektriske mellemklasse-crossover koster fra 280.000 kroner for modellen med et batteri på 39,2 kWh, der yder 100 kW, hvilket svarer til 136 hk. Den har en rækkevidde på 289 kilometer og indeholder det pæne Vision-basisudstyr.

Den større version med et batteri på 64 kWh, der yder 150 kW, hvilket svarer til 204 hk, har en rækkevidde på 455 kilometer og omfatter det mere righoldige Comfort-udstyr, koster fra 335.000, mens topversionen med Advance udstyret, koster 15.000 kroner mere med samme batteripakke.

Importøren forventer dog, at langt de fleste vil købe modellen med den længste rækkevidde. Den har også indbygget varmepumpe, som er meget relevant i et land som Danmark med kølige temperaturer en stor del af året.

Kunderne er klar

Interessen for e-Niro er stor, lyder det fra den danske importør, hvor 900 kunder har skrevet sig op som interesserede.

- Vi har aldrig oplevet så stor interesse ved lanceringen af en ny bilmodel som med e-Niro, siger Lene Mejdal Iversen, der er pressechef hos Kia Import Danmark.

Her er håbet at kunne sælge 800 Kia e-Niro herhjemme i år. Men om det lykkedes, afhænger af, om fabrikken kan levere biler nok. Det handler både om produktionskapaciteten, og hvor meget de andre markeder aftager.

- Som udgangspunkt ville vi gerne sælge 800 biler. Det er ikke så meget et spørgsmål om, hvor mange biler vi kan sælge, men hvor mange vi kan få. Vi bestiller kontinuerligt hver måned og ser så, hvor mange biler vi kan få leveret. Det kan vi bedre se, når vi kommer længere frem i produktionen af biler, siger Lene Mejdahl Iversen.

Med et basisudstyr som nødbremse med fodgængergenkendelse, adaptiv fartpilot, syvtommerskærm med Apple Carplay, sæder med delkunstlæder og vejbaneassistent er e-Niro godt med.

Folkelig elbil i mellemklassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce