At støtte regeringens initiativ med en udvidelse af den vestfynske motorvej lyder måske rimeligt nok med begrundelse i den veldokumenterede stigning i døgnet fra 48.000 til 65.000 biler frem til 2015.
Set med andre øjne, kan man sætte spørgsmålstegn ved, om der også, er taget så meget hensyn af miljømæssig art, til det nærliggende opland, hvor blandt andet planlægningen af kanalforbindelsen vil høre ind under, for ikke at alt liv med tiden vil forsvinde og ligge øde hen på grund af en konstant stigende udvidelse af motorvejsnettet.

Som jeg ser det, vil Fyn i den grad udvikle sig til ét stort motorvejsnet uden hensyn til hverken fugl eller fisk, hvor der kun er plads til, at bevæge sig rundt via motoriseret kraft, og som det ser ud nu passer det egentlig danskerne ganske godt, da man dårligt nok kan komme rundt omkring uden, at være til gene, hvis man ikke lige er bilist.

Er det virkelig det vi vil med Guds grønne natur?

Ind til videre ser det sådan ud, da biltallet stadig stiger, og selv på lokalt niveau tumler bilisterne sig rundt, som elefanter i et glasbur, i stedet for, at tænke sig om og vise hensyn inden man sætter sig ind bag rattet!

Jeg kan sagtens se, at der som erhverv er et transportproblem, men så skal dagsordenen også være anderledes, altså noget med, at der er et stort afsavn af den kollektive trafik, som der skal gøres noget ved nu.

Det er et kæmpe problem!

Jeg synes det er værd at overveje noget lignende med, om der skal bilfrie søndage eller lignende til igen, som under oliekrisen, for at få borgerne til at overveje den næste køretur!
  • BAGLANDET

BAGLANDET

Baglandet er Fyens Stiftstidendes læsernetværk, hvor læserne selv kan skrive holdninger, historier og meget mere fra deres hverdag direkte på Fyens.dk.

Indlæg fra Baglandet er altid og entydigt udtryk for skribentens egen holdning og er ikke læst eller redigeret af redaktionen.

Vil du gerne være en del af Baglandet? Læs mere på fyens.dk/baglandet