Min Drømmerejse 10. Del

Mangroven i Salt River Bay.
Foto: Hans Rasmussen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

St. Croix 18 April 2011

Igen en morgen hvor vi havde en Kolibri uden for hytten og drosler i træerne og hejre på marken. Vi tog tidligt afsted da vi i dag ville til den nord- og vestlige del af øen. Vi startede dog i Christianssted, hvor vi skulle på posthus samt se nogle få ting mere, såsom nogle kirker, men de var lukkede, så vi kikkede på guvernørboligen, hvor vi dog ikke kunne komme ind men vi så den udefra. Så kørte vi mod Salt River Bay, holdt ind og fotograferede mangroven, og da vi gik forbi en restaurant kunne vi høre musikken derindefra, det var det første Bruce Springsteen musik jeg havde hørt på hele turen, så det var kanon. Det var "Born to Run".

Vi kikkede også på Columbus Landing, stedet hvor Columbus gik i land og sloges med nogle lokale indbyggere, men der blev vi ikke så længe for der var mange primitive telte og mystiske personer, så vi kørte videre. På nordkysten lå den helt ualmindelige smukke strand i Cane Bay, hvor vi gjorde stop og tog en dukkert, pragtfuldt, og spiste vores medbragte madpakke. Vores madpakke var smurt af fuldkornsbrød, det mest fiberrige man kunne få, det havde 3% fibre. Nå, medens vi sad der på stranden, kom der og 3 pelikaner svævende forbi, plus nogle fregatfugle. Flot syn.

Vi tog så turen op over bjergene og igennem en regnskov. 2-3 gange så vi store termitboer i træerne og tætte lianer hang ned fra træerne og ud på kørebanen. Det var meget varmt da vi kom frem til Frederikssted, men vi gik rundt og kikkede på denne meget Caribiske og forfaldne by. Fik lige en forfriskning på Maggies snackette, og fik en snak med Maggies søster. Maggie var med i en tidligere artikel i FS og derfor måtte vi lige forbi og hilse på. Vi skulle også lige ind og kikke på fort Frederik, men det så meget forfaldent ud, skønt at det var blevet restaureret i 2005 af nogle danske håndværkere.

Fortsættelse følger.
Maggies Place.
Foto: Hans Rasmussen
Bemærk Dannebrog i det officielle segl