Bedre service ved færgeaflysninger, tak

Carl Jørgen Heide, Ærø Plus. Arkivfoto

Bedre service ved færgeaflysninger, tak

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lokaldebat: Ærø Plus har sendt et brev til Økonomiudvalget, der har Ærøfærgerne som ansvarsområde. Brevet er et forslag til forbedring af servicen over for rejsende i tilfælde af en aflysning af en færge.

Forslaget går i korthed ud på:

1) At rejsende kontaktes med det samme, når en færge aflyses. Ved sidste aflysning af Skjoldnæs var aflysningen slået op på en privat Facebook, længe inden rejsende med reservation blev kontaktet. Det betød for mange en unødvendig tur fra A45 til Fynshav og retur.

2) At man har en aftale med en person i Fynshav, der kan møde op på havnen og hjælpe strandede rejsende videre til Ærø.

3) At man yder de rejsende en ordentlig service. Når et fly aflyses bliver man ombooket, alternativt tilbudt overnatning. Når DSB indstiller et tog bliver der indsat en bus. Hos os må de rejsende i vidt mulig omfang klare sig selv.

En god service ville være:

- At give en voucher til Fynshav - Bøjden for bilister ankommet til Fynshav og hjælpe med bestilling af plads.

- At sørge for en taxa for gående fra Bøjden til Fåborg, hvor de kan tage bussen til Svendborg.

- At sørge for, at rejsende med pladsreservering fra den indstillede rute kommer foran andre ventebilister i Svendborg. Det er dobbelt frustrerende at have haft en pladsreservering til en indstillet færge og så komme bagerst i køen for bilister, der ikke har haft nogen pladsreservering overhovedet.

- At sørge for bemanding af telefonen på kontoret indtil sidste aflyste færge skulle være sejlet.Den omkostning en god service vil medføre er en god investering for at have et godt image som et serviceorienteret færgeselskab, der tager deres rejsende alvorlig.

Bedre service ved færgeaflysninger, tak

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce