Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:

Tv-kunder
laver
telefonstorm

Annonce:

Rejs billigt til Menorca

Oplev den smukke ø. Se alle vores tilbud her!

Tv-kunder laver telefonstorm
Ole Randrup er utilfreds med informationsniveauet fra Sydfyns Elsforsyning og Stofa. Foto: Katrine Becher Damkjær
Foto: Katrine Becher Damkjær

Artiklen er hentet i arkivet

Sydfyns Elforsyning er blevet kimet ned af kunder, der er i vildrede over skiftet til Stofa

Svendborg: Telefonerne har kimet hos Sydfyns Elforsyning, og kunderne har oplevet meget lange ventetider, efter at de 12.000 lokale brugere af intranettet i forrige uge fik brev om overflytningen til Stofa.

Mange havde spørgsmål til priser på de nye tv-pakker og telefon- og bredbåndsabonnementer.

Erling Sørensen fra St. Byhavevej var en af de kunder, der forgæves ringede til Sydfyns Elforsyning, og han tog tid på ventetiden i telefonslusen.

- Jeg ringede for at sige mit abonnement op. Det hastede, fordi der var sat en frist til 15. marts. Jeg forsøgte med mange forskellige telefonnumre undervejs, og jeg tog tid på det sidste af mine opkald: to timer og 11 minutter, fortæller han.

Ole Randrup, Æblehaven, havde en lignende oplevelse, da han forgæves forsøgte at undersøge indhold og pris på det nye udbud af tv-kanaler.

- Først blev jeg lidt stresset over, at der kun var frist til den 15. marts - altså kun 10 dage til at finde ud af, om man ville med over til Stofa, siger han.

- Der stod så, at jeg kunne gå ind på stofa.dk/fritvalg og orientere mig om tilvalg af kanaler og prisen på dem. Men der blev jeg mødt af beskeden om, at jeg ikke var kunde, og at jeg i øvrigt på grund af travlhed ikke ville få svar på eventuelle mails.

Fejl i materiale

Adm. direktør Anders Banke og kunde- og markedschef Claus Holm Andersen bekræfter, at der har været stormløb på kundeservice og lange ventetider på telefonen de første dage efter udsendelsen af kundebrevet.

- Der bliver nogle bump på vejen, når vi skal flytte 12.000 kunder over på en ny platform samtidig. Men en del af problemet var, at mange ringede på forkerte telefonnumre, siger Anders Banke og understreger nummeret, der gælder frem til 5. april: 62202820.

Ole Randrup har bedt bestyrelsen i sin boligforening om at invitere en konsulent fra Stofa til hurtigt at komme til møde med beboerne i Æblehaven, sådan at de kan nå at reagere indenfor tidsfristen.

- Men jeg er skuffet over, at det skal være nødvendigt, siger han.

- Jeg synes, at Sydfyns Elforsyning selv skulle have inviteret til nogle informationsmøder. Og da ledelsen ikke af sig selv har gjort det, mener jeg, at repræsentantskabet burde have sørget for det. De er jo valgt til at repræsentere os, og det gør de ikke nu.

Læs meget mere om sagen på Mitfyn.dk

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70