Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:

Av for en
regning: Fynbo
fik elregning
på 26,2 mio. kroner

Annonce:

Vissenbjerg terrariet - specialzoo med krybdyr, padder, skorpioner mm.

Vissenbjerg terrariet - specialzoo med krybdyr, padder, skorpioner mm.

Av for en regning: Fynbo fik elregning på 26,2 mio. kroner
Elregningen her fik Uffe Jeppesen til at konstatere, at der nu kommer overtræk på hans konto.
Foto: Udklip fra Facebook

Artiklen er hentet i arkivet

Ejendomsmægler fra Svendborg studsede, da han så sin elregning. Og den er da heller ikke helt lille.

26.202.820,91 kroner.

Det er det krav, medejeren af Nybolig i Svendborg, Uffe Jeppesen, har fået fra Sydfyns Elforsyning.

Beløbet skal angiveligt dække Uffe Jeppesens brug af el og bredbånd fra 1. oktober 2015 til 1. marts 2016 - altså fem måneder - og han har lagt et foto af fakturaen op på Facebook, hvor han har givet den kommentaren "Hovsa, der røg jeg i overtræk i dag".

Det vil dog næppe komme som en bombe for nogen, at han ikke behøver at betale den.

- Vi har begået en fejl, lyder det fra Claus Holm Andersen, der er kunde og markedschef i Sydfyns Elforsyning.

Forklaringen er ikke fri for at være en smule teknisk.

Claus Holm Andersen forklarer, at selskabet har fjernaflæste elmålere, og at det af uvisse årsager en overgang var umuligt for systemet at komme i kontakt med Uffe Jeppesens måler.

Derfor har samme system automatisk sat ham til et anslået forbrug, og på et tidspunkt har han fået sat en ny måler op.

Og her er det gået galt.

For det anslåede forbrug var sat for højt, og da systemet pludselig registrerede nogle tal, som var mindre end dem på den seneste regning, så tænkte det, som elektroniske systemer nu engang gør.

- Det konkluderede, at hans måler var løbet hele vejen rundt og var startet forfra, og derfor fik Uffe Jeppesen så stor en regning, siger Claus Holm Andersen, som dog ikke forsøger at give elektronikken skylden.

- Vi burde have fanget den, inden vi sendte regningen ud. Det er en fejl, der ikke må ske, siger kundechefen, der desuden oplyser, at han har været i kontakt med Uffe Jeppesen - som har taget det hele med et smil.

Det gør de i øvrigt også i kommentartråden på Facebook, og formanden for Sydfyns Elforsyning, Søren Bøving, holder sig ikke tilbage.

"Tak for støtten til vores lokale elselskab - jeg vil dog anbefale et besøg af en energirådgiver", skriver han.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70