Log ind

Brugeranmeldelser spiller stor rolle i ferieplanlægning

  • Brugeranmeldelser spiller stor rolle i ferieplanlægning
    To ud af tre danskere bruger jævnligt Trustpilot til at finde ud af, hvad andre mener om for eksempel det hotel, man selv overvejer at reservere værelse på. Men husk, at det er informationer i rejsedokumenterne, der "gælder", ikke hvad andre har skrevet. Foto: Colourbox
  • Brugeranmeldelser spiller stor rolle i ferieplanlægning
    To ud af tre danskere bruger jævnligt Trustpilot til at finde ud af, hvad andre mener om for eksempel det hotel, man selv overvejer at reservere værelse på. Men husk, at det er informationer i rejsedokumenterne, der "gælder", ikke hvad andre har skrevet. Foto: Colourbox

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Hvad mener andre om det hotel, det rejsebureau eller det busselskab, man påtænker at benytte?Det spørgsmål er ofte det første, nutidens rejsende stiller sig. Og svarene er nemme at finde på for eksempel trustpilot og Tripadvisor.9 ud af 10 begynder ferieplanlægningen med at samle informationer på nettet, fremgår det af en undersøgelse foretaget af den amerikanske hjemmeside HotelManagement.net og Magnuson Hotels. Det oplyser Danmarks Rejsebureau Forening.Og 68 procent af danskerne bruger jævnligt Trustpilot, viser en undersøgelse, som virksomheden Dwarf lavede tidligere på året.Anmeldelserne kan selvfølgelig "bare" bruges som underholdning, men i en undersøgelse foretaget af YouGov svarer 57 procent af de 18-34-årige, at positive brugeranmeldelser faktisk har betydning, når de skal handle på nettet. Blandt de 35-55-årige er det 47 procent.På den baggrund udtaler Lars Thykier, direktør i Danmarks Rejsebureau Forening, at "en stærk tilstedeværelse på portalerne er vigtig i vores branchen", men han minder også om, at informationerne på portalerne ikke skal forveksles med de informationer, der står i rejsedokumenterne.Måske har den rejsende, som har anmeldt et hotel eller andet, ikke bestilt præcis det samme produkt som én selv.Så inden du eventuelt klager: Tjek lige, hvad der står i rejsepapirerne.Modsat opfordrer bureauernes brancheforening også medlemmerne til meget tydeligt at skrive, hvad turen indeholder, så "der er en klar forventningsafstemning, allerede inden ferien begynder - og uafhængigt af, hvad andre turister fortæller om på nettet", som Lars Thykier udtrykker det.

Af Søren Thorup, thorup@jfmedier.dk

  • Thorup_Søren_(2015)_003

    Af:

    Jeg er rejseredaktør og dermed ansvarlig for Rejser, som produceres på Fyens Stiftstidende, men udkommer med koncernens - Jysk Fynske Mediers - 13 dagblade. Jeg har været ansat på Fyens Stiftstidende siden 1984. De første mange år som feature- og reportagemedarbejder, men efterhånden som rejsestoffet er blevet opprioriteret, har det fyldt mere og mere af min arbejdstid, og nu beskæftiger jeg mig ikke med andet. Dog er jeg også ansvarlig for det årlige golfmagasin, som koncernen udgiver. Har sammen med journalist Poul Husted skrevet reportagebogen "Næste år i Jerusalem" (1984).

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere