Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
Restaurantfestival lokker odenseanere ud at spise

Restaurantfestival
lokker odenseanere
ud at spise

Annonce:

Bedemanden Peter Klemmensen

Hos os er de efterladte i centrum!

Sæson Spisesteds forret i trerettersmenuen består af cremet ærtesuppe med dampet torsk og syrnet fløde.
Foto: Yilmaz Polat

Artiklen er hentet i arkivet

225 kroner for en trerettersmenu. Sådan lyder tilbuddet i uge syv på ni restauranter i Odense. Og det har lokket nye kunder til, fortæller restauranterne, som har solgt tæt på 4000 billetter.

På normale, februar-kolde hverdagsaftener kan ejerne af Sæson Spisested genkende alle gæsterne i deres halvfyldte restaurant på Vindegade. Men her i uge syv er der lutter nye ansigter, og der er totalt proppet alle ugens dage, fortæller Malte Christensen, som driver stedet sammen med sin bror.

Det skyldes, at Sæson Spisested, ligesom otte andre odenseanske gourmetrestauranter, har tilmeldt sig restaurantfestivalen "Dining Week".

Konceptet er simpelt: Restauranterne sammensætter en trerettersmenu, som udbydes hver aften i vinterferien til 200 kroner plus 25 kroner i billetgebyr.

Det lokker kunder til, som ikke har prøvet Sæson Spisested før, fortæller Malte Christensen.

- Og vores sædvanlige stamgæster har købt billetter til alle mulige andre restauranter for at prøve dem, siger han.

SE ALLE RESTAURANTER i Dining Week her

Restaurantfestivalen er skabt af madmagasinet Copenhagen Food og mineralvandsbrandet San Pellegrino og har i løbet af seks år forvandlet sig til en succes, der strækker sig fra hovedstaden til Aalborg.

Billetter revet væk

Der er et begrænset antal billetter til salg, og de er allerede blevet revet væk.

- Vi fik udsolgt på Sæson Spisested, som det første sted i Odense. Det tog ingen tid, siger Malte Christensen, som i alt har haft 405 billetter til salg til hele ugen.

De ni Odense-restauranter, som er med i "Dinning Week", har haft mere end 4000 billetter til salg, og det er kun LEI:K - køkken & bar, der fortsat har pladser.

- Det er fantastisk, for traditionelt har restauranterne haft det svært i uge 7, hvor aftenerne er mørke og kolde, og folk er ude at rejse, fortæller Bjørn Beier, som er partner i San Pellegrino Danmark. Han opfandt konceptet "Dining Week" tilbage i 2011 netop på grund af den sløve vinterferieuge.

- Festivalen har en opdragende effekt. Vi vil opmuntre danskerne til at bruge de mange fantastiske spisesteder, vi har, siger Bjørn Beier.

Konceptet fungerer. I hvert fald på Sæson Spisested, fortæller Malte Christensen.

Også selvom han og broren ikke bliver rige på en uge, hvor de sælger treretters-menuer til 200 kroner stykket.

- Man skal se det som en mulighed for at trække nye kunder til. Og det gør vi, siger Malte Christensen.

Mere om emnet

Se alle
Efter konkurs: Lei:k betaler private lån tilbage

Efter konkurs: Lei:k betaler private lån tilbage

Kritik og støtte: Lei:k-konkurs skaber kraftig debat

Kritik og støtte: Lei:k-konkurs skaber kraftig debat

Skat taber: Odense-restaurant fortsætter trods konkurs

Skat taber: Odense-restaurant fortsætter trods konkurs

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70