Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:

For syv millioner:
Skoleledere
lærer at lede bedre

Annonce:

Oplev Skagen Festival

Bo bekvemt på Skagen Strand og nyd livet go den gode musik.

For syv millioner: Skoleledere lærer at lede bedre
- En af kvaliteterne ved projektet er, at det tager udgangspunkt i de udfordringer, de enkelte skoler oplever, siger Dorte Andreas, formand for Odense Skolelederforening.
Foto: Yilmaz Polat

Artiklen er hentet i arkivet

Syv millioner kroner skal kvalificere ledelsen på 36 folkeskoler i Odense.

Syv millioner kroner skal nu bruges på at gøre skolelederne på 36 folkeskoler i Odense bedre til at lede under den nye skolereform.

Projektet er et samarbejde mellem Odense Skolelederforening, Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune og Institut for Kulturvidenskaber ved Syddansk Universitet.

Projektet fokuserer på, hvordan skolelederne bedst omsætter den viden, de har om ledelse, til konkrete handlinger, der støtter lærerne i deres arbejde med elevernes læring og trivsel på skolerne.

Høj kvalitet for alle børn

- En af kvaliteterne ved projektet er, at det tager udgangspunkt i de udfordringer, de enkelte skoler oplever, og at alle ledelsesniveauer bliver inddraget, både på den enkelte skole og på tværs af skoler. Vi vil derigennem medvirke til at skabe faglige og sociale læringsmiljøer med høj kvalitet for alle børn, siger Dorte Andreas, formand for Odense Skolelederforening, Tingkærskolen i en pressemeddelelse.

Projektet følges af en gruppe uddannelsesforskere fra Institut for Kulturvidenskaber, SDU. Følgeforskningsprojektet, der ledes af lektor, ph.d. Peter Henrik Raae, skal blandt andet stå for evalueringen og videnspredningen fra projektet.

- Hensigten med følgeforskningsprojektet er at give en række eksemplariske beskrivelser af, hvordan lederes læreprocesser kan forme sig i en konkret dansk kontekst, siger professor, dr. phil. Katrin Hjort, der indgår i følgeforskningsgruppen.

De syv millioner kroner kommer fra A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70