Log ind

Nyborg-firma har skabt Tour de France-studiets fransk stemning

  • Nyborg-firma har skabt Tour de France-studiets fransk stemning
    Firmaet Sommer Larsen fra Nordenhuse har sørget kulisserne med tilhørende fransk stemning til TV2's Tour de France-studie på Kvægtorvet i Odense. Foto: Robert Wengler
  • Nyborg-firma har skabt Tour de France-studiets fransk stemning
    Firmaet Sommer Larsen fra Nordenhuse har sørget kulisserne med tilhørende fransk stemning til TV2's Tour de France-studie på Kvægtorvet i Odense. Foto: Robert Wengler

Nyborg-firmaet Sommer Larsen har skabt den scenografi, TV2s Tour de France-studie sender fra. Sommer Larsen er ekspert i at fremstille den slags naturtro kulisser i lette materialer og plastic.

Nordenhuse: Så fransk som overhovedet muligt er ganske åbenlyst kravet på TV2, når det gælder de direkte transmissioner fra årets Tour de France. Mens de professionelle cykelryttere suser gennem de ægte landskaber i det franske, bliver sendingerne fra Kvægtorvet i Odense sendt fra et studie med en scenografi præget af stenshuse, klipper og hvad der nu hører til et fransk landmiljø.

Kulissen har firmaet Sommer Larsen skabt til TV2. Firmaet med hjemsted på Møllegårdsvej ved Nordenhuse nord for Nyborg har ekspertise i at fremstille kulisser så naturtro, at man næsten tror, det er ægte. Som nu det, studievært Thomas Kristensen og kommentator og cykelekspert Bjarne Riis opholder sig i.

Men klipper, sten og bygninger er bygget op i lette materialer, det meste prægede plader i plastic og malet, så de ser virkelige ud.

Sommer Larsen har gennem en årrække udført små og store opgaver indenfor udsmykning, udstilling og kulisser. Nogle af de markante opgaver har blandt andet været for Legoland og Lalandia i Billund. Djurs Sommerland har haft bud efter Sommer Larsens ekspertise, det samme har flere museer, herunder Nyborg Slot, som for tiden viser reformations-udstillingen "Tro!" om Nyborgs centrale rolle i den danske og nordiske del af reformationen for 500 år siden. Her har Sommer Larsen-firmaet opbygget en klosterruin, hvor plastic-lette materialer illuderer tonstunge granitkvadrer og munkestensmure.

Sådan er også det, Sommer-Larsen leveret til Tour de France-studiet. Torben Sommer-Larsen anser nu ikke i sig selv kulissen til tour-studiet for at have været en særlig opgave for firmaet.

- Det særlige ved den kulisse er, at den bliver voldsomt eksponeret al den stund, at den bliver vist hver dag, når TV2 sender fra tour'en, siger Torben Sommer Larsen.

Det er ikke Sommer Larsen stil med aggressiv markedsføring. I stedet lader firmaet det, der leveres, være markedsføring i sig selv. Så det er heller ikke Sommer Larsen, der har gjort opmærksom på, at det altså i Nordenhuse, at tour-studiets kulisser er skabt.

- Men vi er da med Tour de France-studie glade for, at så mange ser, hvad vi kan præstere, siger Torben Sommer Larsen.

  • Andreasen_Niels_(2015)_023

    Af:

    Journalist på Fyens Stiftstidendes redaktion  i Nyborg, tovholder Lokalavisen Nyborg. Tidligere ansat på erhvervsredaktionen på Fyens Stiftstidende i Odense, inden da journalist på Fyns Amts Avis i Nyborg og Ugeavisen i Odense.

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere