Log ind

Kreditkort. Intet Visa? Så lukker vi

Af: Birte Rasmussen, Grambovej 50, Nårup, Tommerup

For en uge siden mistede jeg mit Visa-kort, som jeg straks spærrede. Samtidig bestilte jeg et nyt Visa-kort hos mit pengeinstitut, som dels meddelte, at det kostede kr. 250 at få et nyt kort, dels at jeg skulle forvente, at der kunne gå op til 14 dage, inden jeg modtog det nye kort med henvisning til Post Nords lange leveringstider.

I første omgang tog jeg det afslappet, jeg havde jo min netbank. Men så viste virkeligheden sig. Først kom der mail fra min mobiltelefonudbyder "Ingen kortforbindelse, betal straks eller din mobil lukkes om tre dage", så fulgte Netflix efter med samme besked. Desuden må jeg nu konstatere, at jeg ikke kan få kontanter, da jeg ikke kan hæve i bankautomaten. Min bank ligger 25 km væk og har ingen kasseekspedition. Jeg kan heller ikke benytte min Brobizz osv.

Nu er jeg i den heldige situation, at jeg har en mand med et Visa-kort, så jeg klarer mig. Men hvad gør andre, som kun har sig selv?

Med et gebyr på 250 kroner burde der være plads til at sende et nyt kort og pinkode med quickpost - alternativt tilbyde denne mulighed for et ekstragebyr (banken skulle jo nødigt miste penge)

Jeg er harm over, at digitaliseringen på denne måde overstiger selv de meste basale menneskelige behov.

... og jeg har stadig ikke modtaget hverken nyt kort eller pinkode.

 

 

 

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere