Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
250 Trefor-kunder slipper for regning

250 Trefor-kunder
slipper for
regning

Annonce:

Afbudsrejser med All Inclusive

Spar op til 50 % lige nu med All Inclusive!

Knud Steen Larsen, Trefor-direktør, tager Teleankenævnets afgørelse til efterretning.
Foto: Torben Glyum

Artiklen er hentet i arkivet

Teleankenævnet har afgjort, at Trefor ikke må opkræve penge for gamle samtaler

Lillebælt: 250 kunder, der har været telefonkunder hos Trefor Bredbånd A/S skal alligevel ikke betale store telefonregninger, som Trefor havde udstedt. Det har Teleankenævnet afgjort. Og Trefor bøjer sig.

- Vi lægger os fladt ned for den afgørelse, der er kommet i Teleankenævnet. Vi var helt overbeviste om, at vi havde ret til at opkræve betaling for de samtaler, der er ført, men det er ankenævnet ikke enige med os i, og det tager vi til efterretning, siger administrerende direktør for Trefor Knud Steen Larsen, som også er formand for bestyrelsen i Trefor Bredbånd A/S.

Samlet lander tilbagebetalingerne på omkring en million kroner. I det beløb er det sagsomkostninger, som selskabet skal betale til Teleankenævnet. Selskabet har allerede godtgjort nogle kunders telefonudgifter fra flere år tilbage. Andre kan se frem til at få besked og få pengene retur.

- Vi er i fuld gang med at lokalisere de kunder, vi har krævet penge fra. Nogle kunder betalte regningerne med det samme, mens der var en lille del, der ikke var enige med os i, at de skulle betale. De klagede til Teleankenævnet og har nu fået medhold, siger Knud Steen Larsen.

Sagen opstod, da Trefor i efteråret 2014 opkrævede kunder beløb fra 36 øre til flere tusinde kroner for opkald, der var foretaget år tilbage, men som selskabet ikke havde opkrævet betaling for før. Kunderne troede, at de havde gratis telefoni, men det gjaldt ikke opkald til mobiltelefoner, udlandet og særtjenester.

Teleankenævnet har offentliggjort tre principielle sager, hvor kunderne får medhold i alle tre.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70