Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
Flere sejler med Langelandsfærgen

Flere sejler med
Langelandsfærgen

Annonce:

Rejs billigt i sommerferien

Vi har samlet gode tilbud i sommerferien her!

Flere og flere sejler med Langelandsfærgen. Arkiv: Søren Stidsholt Nielsen.

Artiklen er hentet i arkivet

Trafikken via Langelandsfærgen har ikke har været større siden etableringen af Storebæltsbroen, viser Rederiet Færgens trafiktal for 2015

Spodsbjerg: Ikke siden etableringen af Storebæltsforbindelsen i 1998 har der været mere trafik på færgeruten Spodsbjerg-Tårs end i 2015.

Det er konklusionen oven på Rederiet Færgens netop offentliggjorte trafiktal for 2015, oplyser salgs- og marketingschef hos Færgen, Lindy Kjøller.

LangelandsFærgen fortsætter altså dens mangeårige trafikvækst med et støt stigende antal af overførte personbiler.

I alt blev 196.106 personbiler overført via LangelandsFærgen i 2015.

Det er en stigning på tre procent i forhold til 2014.

Også hvad angår antallet af passagerer er der vækst i forhold til 2014, da i alt 513.362 passagerer sejlede på ruteni 2015, hvilket er en stigning på 1,4 procent sammenlignet med året før.

I juli 2015 slog færgen en månedsrekord, da det var de højeste trafiktal målt på færgeoverfarten mellem Spodsbjerg og Tårs nogensinde.

- Efter de nye færger blev indsat på ruten i 2012, er trafikken udelukkende blevet ved med at stige. I vores kundeundersøgelser kan vi se, at passagererne er glade for den gode plads om bord, de moderne faciliteter og ikke mindst den gratis wi-fi. Senest er det blevet muligt at benytte sin BroBizz på overfarten uden forudgående aftale. På den måde er Spodsbjerg-Tårs-overfarten blevet et reelt alternativ til Storebæltsbroen, hvilket kan aflæses tydeligere og tydeligere i trafiktallene, siger Lindy Kjøller.

Turistsamarbejder

Lindy Kjøller peger desuden på, at turismeaktørerne på Lolland-Falster i flere år har manglet et fælles fokus, hvilket de nu har fået med etableringen af en partnerskabskampagne, der for første gang nogensinde præsenterer Lolland-Falsters turismetilbud som et samlet hele.

Salgs- og marketingschefen mener, at kampagnens effekt udgør en væsentlig forklaring på den øgede trafik mellem Spodsbjerg og Tårs.

Færgen er blandt initiativtagerne til partnerskabskampagnen, ligesom rederiet har etableret samarbejder med blandt andre Visit Langeland, Udvikling Fyn, Dansk Ø-ferie og Langelandsfestivalen.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70