• Norsk teenagefest i Arenaen
  • Norsk teenagefest i Arenaen
  • Norsk teenagefest i Arenaen
  • Norsk teenagefest i Arenaen
  • Norsk teenagefest i Arenaen
Anmeldelse *****

Det norske tvillingefænomen Marcus og Martinus leverede gedigen teenageunderholdning med, ild, konfetti, farver og fængende dansehits, selvom værterne fra Royal Arena var tæt på at spolere festen ved ikke at have fået alle koncertgæster ind til

KØBENHAVN: Måneders ulidelig venten på Marcus og Martinus og opsparet frustration fra Royal Arenas køkaos forud for koncerten blev skreget ud i det øjeblik, de to norske teenagehelte blev løftet op af scenegulvet foran de 12.500 tilskuere. Fra første sekund holdt de norske teenagere fest med 10 dansere, fuldt band med blæseorkester, konfettikanoner, ild og et sceneshow så stort i åbningsnummeret "One More Second", at deres velkendte, drengede charme stort set druknede i scenelir. Men når de så fyrer op for ørehængere som "Light it Up", "Girls" og "Plystre på deg", ja så er alt tilgivet.

For det er det, de to norske teenagetrolde med efternavnet Gunnarsen kan. De kan fyre en fest af, og de gjorde det på en måde, der passede perfekt til målgruppen denne lørdag aften i Arenaen - de unge piger. Lyden i salen var passende til sarte børneører, og faktisk var aftenens højeste lyde, når pigerne skreg, og det gjorde de hver eneste gang drengene vinkede, vrikkede og rappede, eller når de tog pigernes kamera med op på scenen og gav highfives til dånende fans foran scenen.

Marcus og Martinus fungerer bedst, når de spiller deres ældste numre. De er glade, levende og ren sing-a-long, for det nye bliver for voksent og føle-føle-agtigt på et niveau, der slet ikke matcher det, 15-årige drenge kan have oplevet på damefronten. Her glider drengenes barnlige glæde ved musikken i baggrunden, og når der samtidig kører dystre videoer i gråsorte toner på bagvæggen, så ryger charmen. Bevares, nyere numre som "Heartbeat" og "BAE", der indledte koncerten, er fine popsange, men koncerten blev først for alvor sparket i gang, da "I dont wanna fall in love" satte gang i løjerne, og det i en sådan grad, at min femårige datter stivnede i sin popcornspisning. Og det er et plus, for ud fra hendes intensive studier af youtube og biograffilmen om Marcus og Martinus, skal der meget til for at hun bliver imponeret. Datterens yndlingssang er "Together", som det fra scenen blev forklaret, betyder meget for dem, og linjer herfra rammer alt det, Marcus og Martinus er. "Whatever I do i do it with you, its only you and me, together."

Fra de blev født har de lavet alt sammen, og selv om det bliver blødsødent, når de viser babyvideoer på storskærm, så rammer det, de er. Sammen. Synge har de begge kunnet siden de blev opdaget på en badeferie i Thailand, og selvom ikke alt denne aften ramte lige rent, så gik blandt andet Martinus' fine udgave af Justin Biebers "Love Yourself" på sang og klaver rent ind.

Koncerten varede kun lidt over én time, men de norske teenagertrolde nåede omkring alle deres store hits selvom det virkede underligt, at det var en korpige og ikke drengene selv, der sang omkvæd på storhittet "Girls". Eneste mangel skulle da lige være tvillingernes lillesøster Emmas singlehit, "Engle i Sneen", der har været spillet mere end 5 mio. gange på YouTube, men det kan være den er på sætlisten, når de igen rammer Danmark til september.