Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
Trods konkurs: Få penge retur for værdibevis

Trods konkurs:
Få penge
retur for
værdibevis

Annonce:

Rejser billigt til Alanya

Vi tilbyder de billigste priser. Se alle vores tilbud her!

Dagensbedste.dk er gået konkurs, og mange kunder er brændt inde med værdibeviser, som ikke kan indløses. Screendump fra Facebook.

Artiklen er hentet i arkivet

Mange kunder ligger inde med værdiløse værdibeviser, efter dagensbedste.dk er gået konkurs. Men der er lille håb om at få pengene tilbage.

Der er et lille lys i mørket for de mange kunder, der har købt værdibeviser hos dagensbedste.dk, men som ikke har nået at indløse beviserne, inden selskabet gik konkurs den 9. oktober.

Frem til 6. november kan man nemlig indsende krav til konkursboet, hvis man kan dokumentere, at man har penge til gode. Man skal sende sit krav til boets kurator, som er advokat Nicolai Christen Dyhr. Han har adresse på Philip Heymans Allé 7 i Hellerup.

Man skal dog være opmærksom på, at tilgodehavende som et værdibevis hører under det, der hedder simple krav. Det vil sige, at de vil komme efter for eksempel gæld til Skat eller løn til ansatte. Kun hvis der er flere penge tilbage i boet, efter de udeståender er betalt, kan de simple krav komme i spil.

Da det begyndte at knibe for dagensbedste.dk at betale sine leverandører, var der mange, som betalte for noget, de ikke fik leveret. I de tilfælde, hvor man handler med en virksomhed uden at få leveret det, man har betalt for, er der andre mulighed for at kræve sine penge tilbage.

Skal ikke affinde sig med tab

Jurist Jakob Stenstrup fra Forbrugerrådet mener, det er vigtigt, at man klager, hvis man er blevet snydt.

- Man kan få Forbrugerklagenævnet til at tage sagen. Det er svært at komme snyd til livs, så det er endnu en grund til at henvende sig til klageinstanser, for at virksomheden kan blive stillet til ansvar, forklarer han.

- Man skal ikke affinde sig med at miste sine penge. Man skal gå til en klageinstans og få hjælp.

Jakob Stenstrup mener, det er vanskeligt at gennemskue, om en tilbudsportal er pålidelig eller ej, men der er nogle ting, man kan tjekke.

- Grundlæggende skal man bruge sin sunde fornuft, og hvis det ser ud til at være for godt til at være sandt, er det det nok også, siger han og giver nogle gode råd:

- Man kan kigge efter manglende kontaktoplysninger på hjemmesiden, og om der er dårlige oversættelser. Man kan også prøve at ringe eller skrive til virksomheden for at finde ud af, om den er til at komme i kontakt med.

Endelig råder Jakob Stenstrup til, at man tjekker andre kunders oplevelser med virksomheden for eksempel på Trustpilot.

- Hvis der er advarsler, er det et sted, man ikke skal handle, siger Jakob Stenstrup.

Mere om emnet

Se alle
Dealfirma konkurs: Godt tilbud endte med at koste dyrt

Dealfirma konkurs: Godt tilbud endte med at koste dyrt

Efter konkurs: Har stiftet nyt selskab

Efter konkurs: Har stiftet nyt selskab

Dansk tilbudsportal er kollapset

Dansk tilbudsportal er kollapset

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70