Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
Gik fra tæpperens til totalservice

Gik fra
tæpperens til
totalservice

Annonce:

OPLEV SKAGEN

Nyd et par sommerdage i feriehus på Skagen Strand

Michael Nielsen har ikke planer om at blive større - men hvis der kommer nye og flere kunder, så bliver det nødvendigt at ansætte flere. Arkivfoto.

Artiklen er hentet i arkivet

På 11 år er Midtfyns Totalservice vokset fra 2 til 40 ansatte. Firmaet rydder op og genopbygger, når skaden er sket, og nu kan de kalde sig årets virksomhed i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Når det regner voldsomt i Danmark, og hundredevis af kældre står under vand - eller når en pyroman endnu engang har slået til et eller andet sted i Odense, ja så er det prime time for firmaer som Midtfyns Totalservice.

Firmaet med hovedsæde på Industrivej i Nr. Broby rydder op, når skaden er sket, men Brobyfirmaet har taget begrebet skades-service et skridt videre. De kan nemlig både rydde op og bygge stedet op igen.

"One stop shopping", kalder ejer Michael Nielsen (51) det. Forsikringsselskaber og boligselskaber, der er hans primære kunder, skal kunne købe hele pakken hos ham.

- Vi har seks tømrere, to murere, ti malere samt to kloakfolk ansat, så vi er stort set i stand til at klare en hvilken som helst opgave, fortæller han.

Forleden blev Midtfyns Totalservice så kåret som årets virksomhed i Faaborg-Midtfyn Kommune, og begrundelse fra formanden for Faaborg-Midtfyn Erhvervsråd, Arne Brunholm, lød:

- Det er en virksomhed, der siden starten i 2005 har formået at ekspandere ganske betydeligt med nye forretningstiltag og nye virksomheder. Og så er det en virksomhed, der er synlig i lokalområdet med et godt arbejdsmiljø og en understøttelse af det lokale idrætsliv, forklarer han.

Startede i det små

ør Michael Nielsen startede som selvstændig, havde han en 22 år lang karriere hos ISS Skadesservice bag sig.

Men som 40-årig stod han i 2005 med et valg.

- Jeg havde svært ved at se mig selv fortsætte i 25 år mere i ISS. Der var jeg endt i et kontorjob og som administrator. Jeg havde brug for at komme ud og være tættere på driften, forklarer han.

Så i 2005 købte han det lille og lettere skrantende tomandsfirma Fyns Totalservice/Broby Tæpperens.

- Dengang havde jeg en forstilling om, at firmaet bare skulle bestå af mig selv og fem-seks ansatte, så skulle det hele nok gå fint, fortæller han.

Men det viste sig hurtigt, at han qua sin store erfaring med skadesservice og sit netværk fra ISS-tiden var i stand til at tiltrække nogle rigtigt gode opgaver, og i 2009 tog han så et kæmpespring og sammen med to tidligere ISS-kolleger med lignende firmaer i Jylland købte han det konkursramte selskab Dansk Industri- og Skadeservice.

Dermed var han pludselig blevet del af en landsdækkende kæde.

- Vi har så delt landet op imellem os, så mine kolleger tager Sjælland og Jylland, mens vi dækker Fyn, fortæller han.

I dag er Midtfyns Totalservice en virksomhed med en omsætning på 35 millioner kroner og 40 ansatte.

32 ansatte arbejder med base i Nr. Broby, mens otte kører ud fra firmaadressen på Odense havn.

Den lidt diskrete beliggenhed i Nr. Brobys industrikvarter er ingen hindring for at drive en god forretning.

- Vi er jo ikke afhængige af strøgkunder, så det betyder ikke så meget, hvor vi ligger, bare det er nogenlunde centralt på Fyn, siger Michael Nielsen.

Firmaets primære kunder er boligselskaber og så en række mindre forsikringsselskaber som f.eks. Concordia og Lokal Forsikring

- Vi går efter de små selskaber, hvor vi kender direktøren, og kommandovejene er korte, forklarer Michael Nielsen.

Om firmaet har nået sin optimale størrelse afhænger af, om Michael Nielsen kan overbevise flere kunder om, at Midtfyns Totalservice er de bedste.

- Vi har ikke en målsætning om at blive større, men hvis vi bliver bedre, til det vi laver, så får vi flere kunder, og så skal vi have flere ansatte, som han siger.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70