Log ind

Udvikling Fyn 2.0 giver stor værdi til Fyn

  • Udvikling Fyn 2.0 giver stor værdi til Fyn
    Thomas Kastrup er chef for den fælles fynske turismeindsats Destination Fyn, som er en af Udvikling Fyns forretningsområder. Oplevelsesøkonomien er i fremgang i hele landet, og den fremgang vil Udvikling Fyn sørge for, at Fyn får del i.
  • Udvikling Fyn 2.0 giver stor værdi til Fyn
    Thomas Kastrup er chef for den fælles fynske turismeindsats Destination Fyn, som er en af Udvikling Fyns forretningsområder. Oplevelsesøkonomien er i fremgang i hele landet, og den fremgang vil Udvikling Fyn sørge for, at Fyn får del i.

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Satsningen på de store forretningsområder i Udvikling Fyn 2.0 ser ud til at være en succes. Fyn fik sidste år værditilvækst på 100 mio. kroner.

Annonce

Små, lokale festivaller med klovne og kirsebær som temaer røg sammen med en lang række andre mindre begivenheder hjem til kommunerne, da Udvikling Fyn gennemgik den helt store udrenselseskur for næsten to år siden.

I stedet satsede det tværkommunale samarbejde på store forretningsområder som turisme, robotter og fødevarer i det, der blev kaldt version 2.0.

Organisationen blev slanket til det halve og fik ny formand, og efter mere end halvandet års arbejdsro har man nu målt resultatet af sidste års indsats.

- I 2015 har vi skabt øget værditilvækst til Fyn på 100 mio. kroner i de brancher, hvor vi opererer. Samtidig er jeg endnu mere optimistisk for 2016, fordi vi i løbet af 2015 har gjort både organisationen, måden vi arbejder på og vores samarbejdsrelationer helt skarpe, siger formand Jens Heimburger.

Det er virksomhederne i de såkaldte businesscases, der har angivet, hvor meget vækst i omsætningen, de har haft, som har været direkte relateret til samarbejdet med Udvikling Fyn.

Vækst for øje

Udvikling Fyns medarbejdere har hele tiden vækst for øje, når de arbejder på tværs af virksomheder med fokus på forretnings- og brancheudvikling.

Målet er en betragtelig øget omsætning og beskæftigelse på Fyn , når 2016 er omme.

- Vi skal skabe markante resultater for Fyn i 2016, og det kan vi, fordi vi er fokuserede. Det er vi ikke alene om at mene - den store kreds af samarbejdspartnere, som vokser dag for dag, taler sit eget tydeligt sprog. Når vi har en kundetilfredshed på 90 procent og klare udsagn fra ledende virksomheder om, at samarbejdet gør en forskel i deres forretning, så siger al min erfaring mig, at virksomheden Udvikling Fyn har fundet et strategisk ståsted, hvor den skaber værdi for kunderne, siger formanden.

Flere end 400 fynske virksomheder deltog i det fynske erhvervssamarbejde i 2015.

Målet for 2016 er, at Fyn skal have værdi for 2,50-3 kroner for hver krone, der bliver investeret i Udvikling Fyn.

LÆS MERE OM UDVIKLING FYN OG EN AF DE VIRKSOMHEDER, DER HAR GLÆDE AF SAMARBEJDET PÅ MITFYN.DK ELLER I FYENS STIFTSTIDENDE.

  • Byline_

    Af:

  • Af:

    Jeg er erhvervsjournalist på Fyens Stiftstidende og fyens.dk. Mit primære stofområde er arbejdsmarkedsstof, men jeg skriver også om andre businessområder. Jeg er uddannet journalist i 2004 og har siden læst statskundskab på kandidatniveau.Jeg blev ansat på Fyens Stiftstidende i februar 2014, og har i en periode fungeret som nyhedschef. Tidligere i min karriere har jeg været ansat på Ritzaus Bureau og Ekstra Bladet. Jeg bor i Odense med min mand og vores to børn.

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere