Log ind

Tre gode råd: Sådan oversvømmer din indsamling Facebook

  • Tre gode råd: Sådan oversvømmer din indsamling Facebook
    1 / 4
    Maja Svensson med sine døtre Anna og Emilie
  • Tre gode råd: Sådan oversvømmer din indsamling Facebook
    2 / 4
    Maja Svensson, nr. to fra venstre med solbriller, sammen med sin mand, Julian Skov, og to af de tre børn, Anna, helt til venstre, og Karl Emil. Emilie er ikke med på billedet.
  • Tre gode råd: Sådan oversvømmer din indsamling Facebook
    3 / 4
    Maja Svensson med sin søn Julian Skov Svensson.
  • Tre gode råd: Sådan oversvømmer din indsamling Facebook
    4 / 4
    Maja Svensson med sin datter

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Hvis du, som flere fynboer i denne uge, tænker over at starte en indsamling ved hjælp af de sociale medier, skal du læse videre.
Direktør og skaber af crowdfundingsitet Caremaker.dk giver dig tre gode råd til, hvordan du får samlet flest muligt penge ind til dit projekt.

Har du brug for en ekstra skilling til en gynge på den lokale legeplads, bøger til et bibliotek i Afghanistan eller til behandling i udlandet til din kræftsyge søster?

Så er crowdfunding et godt sted at starte. Ved hjælp af "del"-knappen på Facebook, ryger din private indsamling ud til tusinder af mennesker, der kan donere et beløb, de selv bestemmer, til din indsamling.

Men hvad skal der til, før pengene strømmer ind til din indsamling? Søren Nørgaard, direktør og skaber af Skandinaviens største crowdfundingvirksomhed, Caremaker.dk, giver dig tre gode råd til en succesfuld indsamling.

Tre gode råd

1. - En indsamling starter altid med en deling på Facebook. En god idé er at lave en aftale med fem til ti facebookvenner om at dele indsamlingen samme dag på samme tidspunkt. Hvis der er meget aktivitet omkring et link på Facebook, kommer det højere op i folks nyhedsfeed. Så sikrer du dig, at indsamlingen starter en internet-tsunami.

- Derudover skal man ikke glemme at dele linket på sin mail, og LinkedIn er der også mange, der har haft succes med.

2. - Det vigtigste er, at projektet er personlig, så man kan identificere sig med dig. Det er en god idé at lægge gode billeder eller video op.

3. - Historien skal være konkret. Når man sender den ud, skal folk ikke være i tvivl om, hvem man støtter, og hvad pengene går til.

Caremaker.dk er bare én af mange danske crowdfundingsites, som du kan benytte dig af.

Vær opmærksom på, at de fleste sites tager en procentdel af det indsamlede beløb, som betaling. Caremaker.dk snupper for eksempel 8,75 procent af din indsamling.

Mere om emnet

Se alle
Efter dødsfald: Caremaker ændrer procedure for indsamlingspenge

Efter dødsfald: Caremaker ændrer procedure for indsamlingspenge

Kræftsyg mor afgået ved døden: Børnene får indsamlingspengene

Kræftsyg mor afgået ved døden: Børnene får indsamlingspengene

Halv million samlet ind: Nåede det ikke - kræftsyg mor er død

Halv million samlet ind: Nåede det ikke - kræftsyg mor er død

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere