Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:
BREAKING NEWS
- Region Syddanmark overtager ambulancekørslen
Teleselskaberne har ført bredbåndskunder bag lyset

Teleselskaberne
har ført
bredbåndskunder
bag lyset

Annonce:

Rejser billigt til Alanya

Vi tilbyder de billigste priser. Se alle vores tilbud her!

Danmarks tre største teleselskaber har alle fået et rap over nallerne af Forbrugerombudsmanden for at vildlede forbrugerne.
Foto: Free/Colourbox.com

Artiklen er hentet i arkivet

Forbrugerombudsmanden har fundet, at Danmarks tre største teleselskaber har løjet om hastigheden på internet.

Danmarks største teleselskaber har vildledt forbrugerne, når de har lovet hastigheder på internet, de ikke har leveret. Det fortæller Forbrugerombudsmanden, der har rejst i alt fem sager.

Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

- TDC, Telia og Telenor har vildledt forbrugerne ved at love dem en hastighed på bredbånd, som de ikke kunne få. Jeg har derfor bedt selskaberne om at ændre deres markedsføring.

- Hastigheden har stor betydning for forbrugerne, når de vælger bredbånd. Derfor er det vigtigt, at teleselskaberne giver korrekte oplysninger om den i deres markedsføring, skriver forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.

Sagen består i, at teleselskaberne har lovet hastigheder, som de ikke har kunnet levere.

Sagerne, Forbrugerombudsmanden har taget op, er to sager mod TDC, der har givet "hastighedsgaranti" uden at kunne leve op til den og har lovet en hastighed, som kun kunne opnås med brug af kabel og ikke trådløst.

- Vi er oprigtigt kede af, at vi ikke har fulgt retningslinjerne. Og vi har med det samme, vi blev kontaktet af Forbrugerombudsmanden, rettet til.

- Reglerne er til for at beskytte forbrugerne, og det er præcist, som det skal være. Vi mener, at vi klarer os bedst, når vi kommunikerer klart til forbrugerne, siger Camilla Sebelius Jørgensen, kommunikationsrådgiver hos TDC.

Telia er ramt af to sager, hvor selskabet har lovet at kunne levere en hastighed, der kun var gældende, hvis kunden samtidig ikke så tv samt såkaldte "op til"-hastigheder.

Telenor har ligeledes lovet "op til"-hastigheder, der ikke kunne levere til nok forbrugere.

I 2013 indførte Forbrugerombudsmanden nye regler for, hvordan teleselskaber må kommunikere.

- Det er min opfattelse, at retningslinjerne for markedsføring af bredbånd generelt har virket efter hensigten. Det er blevet mere klart for forbrugerne, hvad de får og ikke får, når de ser et tilbud, skriver Forbrugerombudsmanden.

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70