Log ind

Fremgang efter stormflod: De fynske kunder fosser ind

  • Fremgang efter stormflod: De fynske kunder fosser ind
    1 / 4
    39-årige Jan Crone Foster er uddannet bygningskonstruktør. Foto: Roland Petersen.
  • Fremgang efter stormflod: De fynske kunder fosser ind
    2 / 4
    Foto: Roland Petersen.
  • Fremgang efter stormflod: De fynske kunder fosser ind
    3 / 4
    Foto: Roland Petersen.
  • Fremgang efter stormflod: De fynske kunder fosser ind
    4 / 4
    Foto: Roland Petersen.

Artiklen er mere end 30 dage gammel

| Opdateret

Sidste uges stormflod var skidt for de fleste - men godt for Svendborg-virksomheden Stormflodssikring Aps.

Hvor sidste uges stormflod skabte kaos i store dele af landet, gav for Svendborg-virksomheden Stormflodssikring Aps vind i sejlene.

Mens virksomhedens ejer, Jan Crone Foster, forleden påpegede en påfaldende mangel på fynboer i Stormflodssikring Aps' kundekartotek, ser det i kølvandet på stormfloden nemlig noget anderledes ud.

Nu kan den 39-årige ejer således fortælle, at både fynske privat- og erhverskunder ser ud til at tilslutte sig virksomhedens kundekreds, der hovedsagligt domineres af københavnske storspillere som Metroen, Nationalbanken og Dong Energy.

Iværksætter med succes

Jan Crone Foster er 39 år, bygningskonstruktør og fra Tåsinge.

Han var fuldtidsansat som bygningskonstruktør hos et Svendborg-firma, da han i 2008 fik ideen til sit første firma, Stormflodssikring.

Ideen fik han, fordi han skulle hjælpe en kunde med at sikre en bygning mod vand, men forgæves ledte efter et dansk produkt, der kunne gøre det.

Stormflodssikring blev i en periode drevet fra privaten, men siden stiftede Jan Crone Foster også Dansk Skybrud Rådgivning.

Kullinggade i Svendborg er adresse for begge virksomheder, og Jan Crone Foster har i dag fem ansatte og er selv fuldtidsbeskæftiget.

- Indtil videre har vi fået 10-15 henvendelser fra fynske kunder, der enten ønsker at forsikre deres private hjem eller deres forretninger. Der er også flere potentielle kunder, som vi tidligere har været i dialog med før stormfloden, som nu kontakter os og tager vores tilbud alvorligt, fortæller Jan Crone Foster.

Fra tre til fem

Hvor nye mange henvendelser, Stormflodssikring Aps har fået på landsplan, ønsker ejeren ikke at oplyse, men overordnet tror han, at det fulde, forretningsmæssige udbytte af stormfloden endnu har til gode at vise sig.

- Det er tit og ofte dem, der ikke er blevet ramt, der henvender sig dagen efter. Dem, der er blevet ramt, og som ligger ned nu, hører vi først fra, nu de er kommet op at stå igen. Nogle gange kan der gå helt op til et år. Det er en typisk tendens, vi ser ved stormflod og skybrud, fortsætter Jan Crone Foster.

I 2016 føjede Stormflodssikring Aps to ansatte til sin tremandsstab, og lignende 2017-oprustninger er bestemt ikke utænkelige ifølge Jan Crone Foster, der med stor succes har drevet virksomheden siden 2008.

- Efterspørgslen vokser og vokser. Folk vil i højere grad være på den sikre side, ikke så meget på grund af konkrete hændelser som stormfloden, men mere på grund af en overordnet mentalitet. Så vi går da og overvejer, om vi skal have noget mere hjælp, så vi bedre kan fokusere vores tid, siger iværksætteren.

  • Af:

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere