Log ind

Lokaldebat: Sociale viceværter er ikke velfærd

Lokaldebat: Sociale viceværter er ikke velfærd
Af: René Jørgensen, Gl. Nyborgvej 63B, Kværndrup
Kandidat til kommunalvalget for Dansk Folkeparti

Nu vil Radikale også smide tre millioner ud af vinduet til sociale viceværter (Søren Hillers' læserbrev "Sociale viceværter er velfærd).

Fælleskab er noget, vi giver til hinanden? Nej, fællesskab er noget, den enkelte selv skal vælge til.

Dette gælder også for integrationen, det skal den enkelte selv vælge til!

Sociale viceværter? I bund og grund drejer det sig om, at området og bygningerne på Fabers Fabrikker i Ryslinge ikke bliver holdte og rengjorte efter generelle danske normer. I den muslimske kultur er det kvinderne, der gør rent og laver mad, og hvem er det, der er kommet her til? De unge mænd. Lad os nu bare sige, hvad det virkelig handler om: Rengøringshjælp til flygtninge.

Fortæl det til hr og fru Jensen, som muligvis kun kan få 1-2 timers rengøringshjælp hver 14. dag.

Derfor ser jeg ikke nogen grund til, at der skal bruges tre millioner på sociale viceværter.

Slet ikke i en tid, hvor vores haller også kæmper en kamp, og de små lokalsamfund det samme.

Jeg ved, de frivillige gør en stor indsats og yder stor hjælp til flygtninge, men det er ikke de frivilliges ansvar, det er den enkelte flygtnings ansvar.

Tror man virkeligt, at det vil hjælpe på integrationen af de flygtninge, vi har i vores kommune, at man vil ansætte sociale viceværter, for så vil det være første gang i dansk historie, at det skulle lykkes. Så naiv kan man vel ikke være?

I en tid hvor de fleste kandidater til kommunalvalget siger, de vil de små lokalsamfund, så vil man bruge tre millioner på noget, der ikke er nødvendigt. Ja, tak for kaffe, siger jeg bare!

Jeg og Dansk Folkeparti ved godt, hvor vi vil bruge pengene. De skal blandt andet bruges på dem, som har været med til at opbygge vores velfærdssamfund.

Mere om emnet

Se alle
Flygtninge. Sociale viceværter er velfærd

Flygtninge. Sociale viceværter er velfærd

Flygtninge.Sociale viceværter eller velfærd?

Flygtninge.Sociale viceværter er ren kommunal udgift

Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere