Log ind

Debat: Vindmøller er gode - bare ikke i min baghave

Debat: Vindmøller er gode - bare ikke i min baghave
Af: Jesper Nibe, Holevvej 45, 5290 Marslev

Var det sådan, Energi Fyn tænkte, da det besluttede at starte vindmølleprojektet ved Lindø?

Eller har det noget at gøre med den industri der er kommet til Lindø ?

Det fik vi jo så svar på i artiklen med Palles Hansborg den 6. oktober. Her er det jo tydeligt, at man kun har tænkt på industrien og ikke Munkebos borgere. Nu er det jo ikke sådan, at jeg ikke mener, at man skal gøre noget for industrien. Det er jo dejligt, at der sker så meget på Lindø igen, men at ligge tre store havvindmøller med en højde på 150 meter på land. Det virker helt skørt. Jeg er sikker på, at vindmølleindustrien nok skal overleve, selv om der ikke kommer møller til Lindø.

Munkebo Bakke vil jo med 150 meter højde møller i baggrunden blive fuldstændig ødelagt, så her vil jeg jo mene, at politikerne burde reagere - specielt dem, som har adresse i Munkebo

Det kunne jo være interessant at høre deres mening og holdning her op til kommunalvalget om den valgte placeringen, og hvordan de kan sammenarbejde med et utroværdigt firma som Energi Fyn - et firma, som lyver om afstande og opkøb af ejendomme inden for støjgrænsen.

Måske har projektet også politiske interesser fra andre kommuner Da man allerede har forberedt de tre pladser på en ny tange ved Boels Bro. 

Der er jo politikere fra Odense, som godt kunne have interesse i, at møllerne placeres på Lindø i stedet for at placere dem på åbent hav, hvor de jo hører hjemme for eksempel uden for Gabet op langs kysten ved Fyns Hoved.

Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere