Log ind

Isuzu klar til dansk invasion

  • Isuzu klar til dansk invasion
    1 / 2
    Isuzu D-Max er en hårdfør sag, som skal være med til at lære danskerne i højere grad at elske pickupper. Fotos: Isuzu
  • Isuzu klar til dansk invasion
    2 / 2
    Ifølge importøren vil D-Max sætte nye standarder for komfort og udstyr. Det vil vi gerne se, før vi tror det.

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Nellemann-koncernen klar med det japanske mærke Isuzu og pickuppen D-Max, som lanceres til efteråret

Efter længere tilløb kommer det japanske mærke Isuzu til Danmark. Det er Nellemann-koncernen, som tager pickuppen D-Max hjem.

Den kommer både som enkeltkabine, x-cab og dobbeltkabine. Alle modellerne har firehjulstræk, men kan også køre som tohjulstrækkere, og de er bestykket med en 2,5 liters commonrail diesel på 163 hk med et moment på 400 Nm. Den billigste model koster fra 230.000 kr. inklusive afgift, men plus moms.

Bilerne skal sælges fra Nellemann-forhandlerne i København, Roskilde, Aarhus og Odense. Men der kommer også andre til.

Der er flere årsager til, at koncernen, som også importerer Kia, Fisker og Aston Martin, tager Isuzu hjem.

- I modsætning til andre lande er markedsandelen for pickupper herhjemme forholdsvis lav, så der er et uudnyttet potentiale. Vi mener, at vi kan få markedet til at vokse, siger Mogens Lindahl-Jessen fra Nellemann.

En stor trækkapacitet på 3,5 ton er et af trumfkortene i modellerne, der klarer pæne 13,5 km/l.

De hårdføre Isuzu-pickups skal især sælges til professionelle som for eksempel entreprenører og landmænd, men også folk, der for eksempel i dag kører SUV'ere eller varevogne på papegøjeplader, er i kikkerten. Det kunne for eksempel være med en glasfiber-hardtop eller dæksel over ladet. D-Max fik i 2012 rimelige fire stjerner ved Euro NCAP-sikkerhedstesten.

Mere komfort

Ifølge Mogens Lindahl-Jessen er D-Max modellen fra 2011, som netop har fået et facelift, meget personvognsagtig.

- Vi sætter nye standarder for komfort og udstyr, siger han.

Der findes to udstyrsniveauer, og i det højeste er der eljusterbare lædersæder. D-Max introduceres i sensommeren. Den bygges i Thailand, som er verdens største pickup-marked, og hvor flere bilmærker producerer pickupper. Isuzu bygger også såvel lastbiler som busser.

  • Af:

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere