Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
Dealdk_223x70px
firser-refak
ny_Ritzau_Index_vignet_223x70
 
  • Del artiklen:
Medarbejdere står sammen for at redde deres job!
Baglandet

Medarbejdere
står sammen
for at redde
deres job!

Artiklen er hentet i arkivet

Alle chauffører står skulder ved skulder, når det gælder om at bevare deres job.

Da det blev kendt, at kørslen med vagtlægerne var blevet tildelt Dan Taxi Administration A/S, valgte Gert Broxgaard, der har været chauffør hos SIM Lægekørsel siden firmaet overtog kørslen for 5 år siden, at bede om aktindsigt i tilbuddene for at se, om alt var gået rigtigt til.

Han fik aktindsigt og fik materialet med posten fredag den 27. november. Han gik straks i gang med at gennemgå materialet.

Ved gennemgangen af materialet kunne han konstatere, at tilbuddene fra både Dan Taxi Administration A/S og Taxa Syd a.m.b.a. ikke opfyldte udbudsbetingelserne på flere punkter. Derfor valgte han at fremsende en klage til ”Klagenævnet for udbud”, som er klageinstans i udbudssager.

Han udfærdigede materialet i løbet af weekenden og frem sendte det, så det lå i mailboxen hos klagenævnet mandag morgen.

Allerede tirsdag morgen, den 1. december, lå der to svar fra klagenævnet omkring det indsendte materiale. Først og fremmest, hvordan materialet skulle organiseres.
Det andet svar var fra en jurist i klagenævnet, som gjorde opmærksom på, at for at nævnet kunne behandle klagen, skulle der betales et gebyr på kr. 10.000, og hvis det drejede sig om et EU udbud, så var gebyret kr. 20.000, og fristen for at indsende gebyret var den 4. december 2015.

Det var jo ikke lige, hvad han havde regnet med, så han kontaktede Betina Falck, som er kørselsleder ved SIM Lægekørsel og forelagde hende problemet. De blev hurtigt enige om at kontakte de øvrige chauffører, om de ville være med i klagen, så kostede det kr. 500 at deltage.

Det blev hurtigt sat i værk, og Betina skrev til alle chauffører, som reagerede prompte, og indbetalingerne begyndte at rulle ind, så her torsdag morgen kunne hun meddele, at målet var nået, de kr. 20.000 var hjemme.

Den første klage var ikke sat sammen, som man ønskede det i klagenævnet, så Gert Broxgaard er trukket i arbejdstøjet, så materialet kan sendes til klagenævnet, så de har det mandag morgen.

Betina Falck og Gert Broxgaard siger samstemmende, at det varmede rigtig godt om hjertet at få denne resolutte opbakning fra chaufførerne. Der er ingen af os, som er interesserede i at miste vores job på grund af de - efter vor opfattelse - alvorlige fejl i forbindelse med udbuddet!

Læs næste artikel

Fra forsiden

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70