Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk
 
  • Del artiklen:

Nej Tak til
reklamer udvides

Artiklen er hentet i arkivet

Nej tak betyder nej tak. Det lyder enkelt, men sådan er det ikke. Derfor strammer Forbrugerombudsmanden nu op på reglerne om retningslinierne for reklametryksager.

Fra nytår er alle adresser, der er tilmeldt en af ”nej tak”-ordningerne, også beskyttet mod reklamer med en adresse, men uden navn på.

Forbrugerombudsmanden, Henrik Øe, har efter forhandlinger med Forbrugerrådet, forhandlere, samt distributører og annoncører udvidet retningslinjerne om god markedsføringsskik ved omdeling af adresseløse reklamer.

- Der er er i dag nogle typer reklamer, som ”nej tak”-ordningerne ikke beskytter mod. Jeg er meget tilfreds med, at vi sammen har fundet en løsning, så ordningerne fra 1. januar 2014 også beskytter mod omdeling af reklamer med en adresse på, siger Henrik Øe.

Forhandlingsparterne er samtidig blevet enige om, at opdateringen af tilmeldinger til ”nej tak”-ordningerne skal gøres enklere. Fremover bliver der kun sendt ét brev om opdateringen.

Erhvervsdrivende skal følge Forbrugerombudsmandens retningslinjer. Ellers kan det være en overtrædelse af markedsføringsloven.

Læs mere på mitfyn.dk

Abonnement fra kun 49 kr. pr. md.

Start din første måned for en krone her

kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70
Nyhedsbrev