Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>

fyens.dk

Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

fyensdk

Banker får mange
opkald fra sure kunder

Konkurrenter til Danske Bank får mange henvendelser fra mulige kunder, der reagerer på abonnementspriser fra Danske Bank.

Konkurrenter til Danske Bank har fået mange henvendelser fra mulige nye kunder de seneste dage. Det synes at hænge tæt sammen med udmeldinger fra Danske Bank i fredags om, at man nu vil dele kunderne op i forskellige grupper og abonnementer.

I Jyske Bank bekræfter segmentdirektør Claus Pedersen, at man både i weekenden og mandag har fået et stigende antal henvendelser.

- Det er henvendelser fra folk, der er interesseret i at blive kunder i Jyske Bank. Der er tale om flere henvendelser, end vi normalt modtager, siger Claus Pedersen, direktør på området for privatkunder.

Henvendelserne er bredt fordelt ud over landet. Claus Pedersen har dog ikke et konkret tal for, hvor meget antallet af henvendelser er skudt i vejret.

- Det kan være forårsaget af udmeldingerne, der kom i sidste uge. Så det kan være en kortvarig effekt, men den kan også være længerevarende. Det kan vi ikke sige endnu, siger Claus Pedersen.

Utilfredse Danske Bank-kunder må dog påregne, at de ved et skifte til Jyske Bank kan blive mødt med et "startgebyr" på 400 kroner. Det er prisen for at få oprettet en grundkonto, hvis man ikke har brug for så mange forretninger med banken.

Claus Pedersen vurderer, at de mange nye henvendelser skyldes et ønske om at skifte bank og derfor undersøge markedet. Dermed er det ikke sikkert, at nye kunder havner i Jyske Bank.

- Det kan også ske, at de henvender sig i andre pengeinstitutter, konstaterer han.

Også banker som Nykredit og Nordea melder om travlhed mandag.

I Nordea har man haft en øget travlhed i både telefonbanken og i form af flere henvendelser via internet fra folk, der ønskede at høre om bankens tilbud. Det oplyser dagbladet Børsens netavis.

Og hos Nykredit har man ifølge Berlingske Tidendes netavis haft en tredjedel flere opkald til kundecentrene end normalt mandag formiddag.

Læs hele Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis på mitfyn.dk Prøv Fyens Stiftstidende eller Fyns Amts Avis GRATIS i 21 dage
kundeservice_banner_20140313
StiftenFordele_Webbanner01_223x70 (1)
AvisKlubben_Webbanner_223x70
Nyhedsbrev