Log ind

Sådan kan det gøres: Røde bøffer med posten

  • Sådan kan det gøres: Røde bøffer med posten
    eGastro i Lemvig har travlt med at sende kvalitetskød med posten ud til kunder i hele landet. Stifterne Peter Mortensen (tv) og Thomas Henriksen (th) deler ud af erfaringerne.
  • Sådan kan det gøres: Røde bøffer med posten
    eGastro i Lemvig har travlt med at sende kvalitetskød med posten ud til kunder i hele landet. Stifterne Peter Mortensen (tv) og Thomas Henriksen (th) deler ud af erfaringerne.

Flere og flere danskere køber madvarer på nettet. Når postbude og fragtfirmaer drøner rundt i landet, er der med garanti masser af kød, fisk og vin med i pakkerne. For kun få år siden var det helt utænkeligt, men i dag er der naturligt. En af dem, der har kastet sig ud i at tilbyde kunderne kvalitetskød med posten er den prisbelønnede Slagter Mortensen i Lemvig. Sammen med vennen Thomas Henriksen åbnede Peter Mortensen for tre år siden eGastro. Den lille slagterbutik når nu ud til kunder i hele landet, og siden starten er der nu også kommet både fisk, ost og special-øl på menuen. Det har bestemt ikke været uden udfordringer at kaste sig ud i at sælge fødevarer over nettet. Men stifterne har ikke fortrudt. Her er deresgode råd til de kolleger, der har lyst til at komme igang med nethandel.

1. At starte med at sælge fødevarer på nettet er ikke nogen nem ting. Det er faktisk rigtig svært. Det er måske også grunden til, at der ikke er så mange endnu, trods alt. Den største udfordring er at overbevise kunderne om, at det er sikkert at få friske fødevarer med posten. Man skal gøre meget ud af, at fortælle om, hvordan man gør, og kvaliteten på kødet skal være helt i tiop, når det når ud til kunden.

2. Vær tilgængelig overfor kunderne på mail og telefon. Kunderne skal have ligeså let ved at komme i kontakt med dig, som hvis det var en fysisk butik. Det giver også en masse værdi for en selv: Vi får rigtig meget god feedback fra folk, og de er gode til at skrive om deres oplevelser og sende fotos til os af det de har modtaget. Den slags informationer er guld værd, når man skal udvikle sin forretning.

3. Vær tålmodig. I eGastro har vi valgt at vækste organisk i stedet for at købe en masse kunder fra starten. I starten betyder det, at man har få kunder, men hvis de er tilfredse med det de får, så fortæller de om det til andre og så kommer det stille og roligt. F.eks. har vi lige leveret til nogle konfirmationer, og det har givet henvendelser fra nogle af gæsterne, fordi det blev fortalt under festen, at kødet kom fra eGastro.

4. Tag ikke nogen genveje med kvaliteten. Vi har valgt at lade den samme slagter stå for hele processen. Det er ham, der skærer kødet ud, men det er også ham der lægger det i flamingokassen og lukker den. Det er ikke den billigste løsning, men på den måde er vi sikre på, at varen er i orden.

5. Vi har være meget bevidste om, at vi ikke vil gabe over for mange produkter i netbutikken. Vi skal ikke konkurrere med supermarkederne. Det vi sælger skal være unikt, og det skal ikke være noget kunderne kan købe i i Føtex eller Bilka. Vi lever af, at have få udvalgte produkter. Til gengæld kan folk være sikre på at kvaliteten er helt i top.

  • fyens.dk

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere