Log ind

NiceHair.dk lærer af sine fysiske butikker

  • NiceHair.dk lærer af sine fysiske butikker
    Tonny Bruun fra Esbjerg står bag internet-forretningen NiceHair.dk, som i 2015 åbnede sin første butik. Arkivfoto: Soffi Chanchira Larsen
  • NiceHair.dk lærer af sine fysiske butikker
    Tonny Bruun fra Esbjerg står bag internet-forretningen NiceHair.dk, som i 2015 åbnede sin første butik. Arkivfoto: Soffi Chanchira Larsen

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Sådan kan det gøres

Den succesfulde onlineforretning NicceHair.dk åbnede for to år siden sin første af flere fysiske butikker. Det har fået overraskende stor betydning for virksomheden.

NiceHair er Danmarks største onlineforretning inden for salg af hår- og skønhedsprodukter.

Virksomheden blev startet af Tonny Bruun i Esbjerg i 2009 og har i dag 55 fastansatte og cirka 60 ungarbejdere.

NiceHair havde sidste år en omsætning på 120 millioner kroner. Målet for 2017 er at nå over 150 millioner kroner.

I den forgangne weekend var det præcis to år siden, at NiceHair åbnede sin første fysiske butik i Esbjerg. Siden er der også åbnet en butik i Kolding, ligesom virksomheden forventer at åbne en butik i Sverige inden for en overskuelig fremtid.

Her er Tonny Bruuns fem gode råd til onlineforretninger om at åbne fysiske butikker.

1 Brug det som udstillingsvindue:- I dag sælger vi ti gange så meget pr. indbygger i Esbjerg som i resten af landet, men 75 procent af vores salg i byen kommer stadig fra vores webshop. Der er rigtig mange, som kommer ned i butikken og får gode råd og vejledning, men som så køber det i vores webshop efterfølgende.

2 Lær af de fysiske butikker:- Vi har lært utroligt meget af at åbne fysiske butikker. Det var her, det for alvor gik op for os, hvor meget den personlige relation betyder for folk - og for omsætningen. Det har blandt andet inspireret os til at have fire personer, som stort set alle vores kunder kender gennem vores Facebook-videoer og lignende. Kunderne vil gerne kende de folk, de handler med.

3 Udnyt det store lager:- Som webbutik har vi over 15.000 varenumre, men vi kan kun have et lille udvalg i vores butikker. Derfor har vi løbende skiftet ud i varerne i butikken, så stederne matcher kundernes ønsker så godt som muligt. På den måde kan vi skræddersy de enkelte butikker til efterspørgslen i henholdsvis Esbjerg eller Kolding.

4 Ensartethed er afgørende:- Vores webshop hedder NiceHair, men vores butikker hedder NiceBeauty. Det duer ikke, for folk bliver forvirrede og brandet bliver udvandet. Derfor kommer det hele nu til at hedde NiceHair. Ensartetheden er også afgørende i forhold til priser og serviceniveau. Det skal være det samme, uanset om du går ind i butikken eller besøger vores hjemmeside.

5 Husk at markedsføre lokalt- Vi har været vant til at stå stærkt online, og vi var kendte i Esbjerg, da vi åbnede den første butik i byen. Men da vi åbnede i Kolding, troede vi, at det ville blive lige så nemt. Men folk kendte os ikke, og de kunne vi mærke. Derfor er det vigtigt, at man får markedsført sig lokalt, når man åbner en butik - også selv om man har allerede har en stor landsdækkende webshop.

  • fyens.dk

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere